یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۹
سفر اندیشه از فلسفه دکارت تا کانت

اندیشه‌های فیلسوفان جدیدی چون دکارت، اسپینوزا، لایب‌نیتس، لاک، برکلی، هیوم و کانت در کتاب «مبانی فلسفه جدید: از دکارت تا کانت» اثر ویلیام اچ. برنر با ترجمه حسین سلیمانی آملی بررسی شده‌اند.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ـ مترجم کتاب «سفر اندیشه از فلسفه دکارت تا کانت» در پیشگفتار درباره دلایل خود برای ترجمه این اثر می‌نویسد: «تازگی موضوع کتاب یکی از دلایل ترجمه بود؛ تاکنون کتابی با عنوان "عناصر فلسفه جدید" منتشر نشده که مختصر و منظم و در عین حال دقیق و عمیق، عناصر و اندیشه‌های بنیادین فیلسوفان جدید از دکارت تا کانت را تحلیل و تفسیر کند. همچنین سبک ساده و روان و شیواي اثر به گونه‌‌ای که همه علاقه‌مندان به فلسفه برای آگاهی از عناصر اصلی فلسفه‌های جدید می‌توانند از آن استفاده کنند.»

کتاب حاضر مشتمل بر یک مقدمه و هفت فصل است و در هر فصل اندیشه یکی از فیلسوفان جدید از دکارت تا کانت نقد و بررسی می‌شود. هر فصل کتاب حاضر جز دو فصل مربوط به دکارت و هیوم قطعه‌های برگزیده‌ای از متن کلاسیک را همراه با مقدمه توضیحی و تفسیری خود نویسنده در بر می‌گیرد. در هر فصل نیز تعدادی پرسش مطرح می‌شود که برای مرور و بحث و انتقاد از متن پیشین و پیشنهاد موضوع‌های تحقیق سودمند است.

مقدمه کتاب با عنوان «از دمکریتوس تا گالیله» نخستین بخش این کتاب است. پس از آن مخاطبان می‌توانند با فیلسوفانی مانند دکارت، اسپینوزا، لایب‌نیتس، لاک، برکلی، هیوم و کانت به ترتیب در فصل‌های هفت‌گانه کتاب آشنا شوند.

چاپ نخست ویرایش جدید کتاب «مبانی فلسفه جدید: از دکارت تا کانت» اثر ویلیام اچ. برنر با ترجمه حسین سلیمانی آملی در سال جاری از سوی انتشارات «حکمت» روانه بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها