دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۴:۰۰
«گانگستری از دیار حافظ» به کتابفروشی‌ها راه یافت

داستان بلند‌ «گانگستری از دیار حافظ» نوشته قاسم شکری که از سوی انتشارات ققنوس منتشر شده است، روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)‌ این داستان با زاویه دید نامه‌نگاری و زبان عامیانه نوشته شده و روایتگر مردی است که  ظاهراً برای همسر سابقش نامه‌نگاری می‌کند اما زن که باز هم ازدواج کرده،‌ پاسخی به نامه‌های او نمی‌دهد. 


در بخشی از این داستان می‌خوانیم:«چند ماه پیش هم توی ملاصدرا داشتم می‌رفتم که یکهو چشمم خورد به یکی از همین نوشته‌ها. شوفرش، از همین‌هایی که عشقشون خلافه. مردک اومده بود پشت‌ ماشینش با خط نستعلیق درشت نوشته بود:«گانگستری از دیار حافظ.»... رفتم بغل دستش. کلافه شده بود از ترافیک. گفتم «چطوری گانگستر؟» شیشه ماشین رو که نیمه‌باز بود داد پایین تا صدام رو بهتر بشنوه. با سر اشاره کرد که چی می‌گی؟ گفتم «چطور گانگستر؟ هفت‌تیرت کجاست؟» مردک انگار کم داشت. یکهو از ماشین پیاده شد. قدش می‌خورد دو متری باشه. بد دک و پوزِ بدقواره نه گذاشت نه برداشت گفت:«به تو چه مرتیکه که هفت‌تیرم کجاس؟»
 
قاسم شکری، متولد 1351 است و «بوی خوش تاریکی»، «مارمولکی‌ که ماه را بلعید» و «گنجشک دم سیاه» برخی آثار وی به شمار می‌آیند. 

انتشارات ققنوس «گانگستری از دیار حافظ» را در 152 صفحه، با شمارگان یک‌هزار و صد نسخه و بهای 6 هزار و 500 تومان روانه بازار نشر کرده است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها