یکشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۵:۰۵
دانشگاه علم و صنعت برای نخستین‌بار کتاب آنلاین عرضه می‌کند

رییس انتشارات دانشگاه علم و صنعت، از عرضه آنلاین دو کتاب تخصصی دانشگاهی در حوزه‌‌های شیمی و مکانیک در آینده‌ای نزدیک از سوی دانشگاه علم و صنعت خبر داد.

مهندس رمضان‌نیا،‌ رییس انتشارات دانشگاه علم و صنعت، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) درباره فعالیت‌های نشر این دانشگاه در سال جاری اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال 93، با رشد بالای 20 درصدی در تولید کتاب روبه‌رو باشیم، این در حالی است که طبق روال سال‌های گذشته تجدید چاپ منابع همچنان ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان این‌که بیشتر آثار چاپ نخست این دانشگاه تالیفی هستند، افزود: از برنامه‌های انتشارات در سال جدید، بهره‌گیری از ویراستاران حرفه‌ای است که این‌کار با هدف افزایش کیفیت محتوایی، به‌ویژه در بخش کیفیت علمی آثار، در دستور کار دانشگاه قرار گرفته است. آثار، بعد از تالیف و ویرایش از سوی مولفان و مترجان به دست ویراستاران سپرده می‌شود تا محتوای آثار را از جنبه‌های مختلف بررسی کند. 

ارایه آنلاین کتاب در دستور کار دانشگاه
عضو هيات علمی دانشکده مهندسی صنايع دانشگاه علم و صنعت ايران، در ادامه گفت: دانشگاه علم و صنعت با تصمیم شورای کتاب و بررسی معاونت پژوهشی،‌ نخستین‌بار ارایه آنلاین کتاب را در دستور کار خود قرار داده است. دانشجویان به‌زودی می‌توانند دو اثر در حوزه‌های مهندسی شیمی و مهندسی مکانیک را به‌صورت آنلاین در اختیار داشته باشند.

رمضان‌نیا، با اشاره به اهداف اجرای این برنامه افزود: کتاب‌های بسیار تخصصی، به دلیل ارایه مطالب خاص، مخاطب چندانی ندارند و صرف هزینه برای انتشار این دسته آثار در دراز مدت موجب ضرر و در نهایت ذخیره کتاب در انبار می‌شود. ارایه آنلاین منابع تخصصی یکی از راه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است. 

وی ادامه داد: ارایه آنلاین آثار تخصصی برای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و کاهش هزینه‌ها، باید در مراکز دانشگاهی عرف شود. کتابی که مخاطب چندانی ندارد، دلیلی ندارد که با شمارگان بالا منتشر شود، مگر این‌که در چاپ نخست فروش بالایی را نشان دهد.

رمضان‌نیا،‌ درباره پیش‌بینی استقبال دانشجویان از طرح کتاب آنلاین اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود دانشجویان از طرح کتاب ‌آنلاین استقبال خوبی داشته باشند. دانشجویان دیگر دانشگاه‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به کتابخانه دانشگاه علم و صنعت از دو کتاب آنلاین حوزه مهندسی مکانیک و مهندسی شیمی استفاده کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها