چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲
موسوعه و پاسخ به استفتائات همراه با اسناد مبارزاتی یاران امام در راه است

به گفته مدیر انتشارات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره)، مجموعه 51 جلدی «موسوعه حضرت امام خمینی (ره)» و مجموعه 10 جلدی «اسناد مبارزاتی یاران امام (ره)» از جدیدترین آثار این موسسه در سال 1393 است.

سهراب هادی، مدیر انتشارات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت: مجموعه 51 جلدی «موسوعه حضرت امام خمینی (ره)» شامل تمام مکتوبات امام راحل در حوزه‌های فقه، اصول، فلسفه، استفتائات، مکتوبات عرفانی و اخلاقی از تازه‌ترين آثار امام (ره) است كه در سال جاري منتشر مي‌شود. 

وی افزود:‌ بخش ویژه این موسوعه تقریر درس‌های حضرت امام(ره) در حوزه علمیه نجف است. لازم است بیان کنم که در بخش استفتائات نیز پاسخ تمام استفتائاتی که ممهور به مهر حضرت امام خمینی (ره) است، درج شده است. 

هادی همچنین به دیگر مکتوبات جدید انتشار موسسه تنظیم و نشر آثار امام اشاره کرد و گفت: به‌تازگی دوره 10 جلدی «اسناد مبارزاتی یاران امام» با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شده است که قرار است در روزهای آینده آیین رونمایی این مجموعه برگزار شود. 

مدیر انتشارات موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی (ره) در ادامه، مجموعه مرتبط با اسناد را معرفی کرد و گفت: اين موسسه پیشتر، اسناد مبارزاتی حضرت امام(ره) را در 22 مجلد با عنوان «سیر مبارزات امام خمینی در آینه اسناد: به روایت ساواک» منتشر کرده بود. 

وی همچنین اظهار کرد: این مجموعه 22 جلدی شامل پنج گروه اسنادی است: «گزارش‌هاى مرتبط با دوران قبل از انجمن‌هاى ایالتى و ولایتى»، «گزارش‌هاى مرتبط با لایحه انجمن‌هاى ایالتى و ولایتى»، «گزارش‌هاى مخالفت با رفراندوم فرمایشى شاه»، «گزارش‌هاى مرتبط با نوروز 1342 و فاجعه فیضیه» و «گزارش‌هاى مرتبط با عاشوراى 1383 ه .ق و پیامدهاى آن.» 

هادی در پایان گفت: همچنین در این حوزه مجموعه پنج جلدی «امام در آینه اسناد: سیر مبارزات امام خمینی به روایت اسناد شهربانی» نیز منتشر شده است. بر این اساس «اسناد مبارزاتی یاران امام» سومین عنوان از این مجموعه اسناد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها