شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۵
رمان تازه فلاح از «چشمه» می‌آید

الهام فلاح، نگارنده «کشور چهاردهم» از پایان رمان تازه‌اش با موضوع جنگ تحمیلی و تحویل آن به نشر «چشمه» خبر داد.

الهام فلاح در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره محتوای این رمان توضیح داد: داستان این رمان به سه مقطع زمانی می‌پردازد که از تیرماه 1367 و پایان رسمی جنگ تحمیلی آغاز می‌شود، در دهه 70 و با موضوع تبادل اسیران ادامه و در نهایت با موضوع خروج آمریکایی‌ها از کشور عراق در سال 1391 پایان می‌یابد. در واقع موضوع اصلی کتاب، تاثیرات جنگ بر خانواده و جامعه است.

خالق «کشور چهاردهم» با بیان این‌که چندین نام برای این اثر ارایه کرده‌ که هنوز تایید نشده است  گفت: این رمان بر خلاف نگاه رایج مردانه به موضوع دفاع مقدس، بر محور زندگی و شخصیت یک زن نوشته شده است و کوشیده‌ام ورای جبهه‌ و سنگر به موضوع جنگ تحمیلی بپردازم. البته در کنار این شخصیت اصلی، دو شخصیت مرد هم نقش بااهمیتی دارند.

فلاح این رمان را داستانی تخیلی از یک واقعیت معرفی کرد و گفت: منابع مکتوب بسیاری را برای نگارش این کتاب بررسی کرده‌ام. از کتاب «دا» و «نور‌الدین‌پسر ایران» تا آثار مستند حوزه جنگ تحمیلی عراق علیه ایران منابع پژوهشی‌ام برای نوشتن کتاب تازه‌ام بوده است.

وی درباره زمینه‌های نوشتن رمان حوزه دفاع مقدس خود اظهار کرد: کودکی من در جنگ سپری شده است. در این دوران، من و خانواده‌ام در جنوب کشور ساکن بوده‌ایم. این تجربه سبب شد که در این رمانم بر آسیب‌های جنگ تحمیلی متمرکز شوم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها