پنجشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
ملاقات کودکان با دختری که اشتباه نمی‌کرد

انتشارات فنی تهران، کتاب «دختری که اشتباه نمی‌کرد» اثر مارک پت و گری روبینستاين با تصویرگری گری روبینستاین را با ترجمه هایده کروبی برای کودکان گروه سنی «ب» منتشر کرد.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کودکان در مراحل مختلف زندگی و در مواجهه با مسایل روزمره دچار اضطراب و دلهره می‌شوند و از این‌که ممکن است کاری را اشتباهی انجام دهند، می‌ترسند. کتاب «دختری که اشتباه نمی‌کرد» به کودکان گروه سنی «ب» می‌آموزد که چگونه بر اضطراب خود غلبه کنند و اعتماد به نفس داشته باشند.

این کتاب ماجرای دختر کوچکی به نام «بئاتریس» را بیان می‌کند که با پدر و مادر و برادر کوچکتر‌ش زندگی می‌کند. بئاتریس دختر منظم و مرتبی است که همه کارهایش را درست انجام می‌دهد و هیچ کاری یادش نمی‌رود. صبح‌ها خودش صبحانه‌ را آماده می‌کند، ساندویچ برادرش را درست می‌کند، آماده می‌شود و به مدرسه می‌رود. کلی هم هوادار دارد چون همیشه جایزه نمایش‌های شیرین‌کاری را برنده می‌شود و به دلیل دقتی که در انجام کارهایش دارد به «دختری که هرگز اشتباه نمی‌کند» معروف شده اما در اثر یک اضطراب و بی‌توجهی مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود...

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «بیشتر مردم شهر حتی اسم بئاتریس را هم نمی‌دانستند و این‌طوری صدایش می‌کردند: «دختری که هرگز اشتباه نمی‌کنه.» چون تا جایی که همه یادشان می‌آمد، هیچ‌وقت اشتباه نکرده بود. برعکس بئاتریس، کارل یک عالمه اشتباه می‌کرد. مداد شمعی‌هایش را می‌خورد و با لوبیاسبز نقاشی می‌کشید. با پاهایش پیانو می‌زد و روی دست‌هایش راه می‌رفت. کارل عاشق اشتباه کردن بود...»

انتشارات فنی تهران، کتاب «دختری که اشتباه نمی‌کرد» را در  32 صفحه با شمارگان سه هزار نسخه و بهای 25 هزار ریال منتشر کرده است.-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها