سه‌شنبه ۶ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۰
آموزش مديريت ارزش پول به کودکان

کتاب «مبلی برای مادرم» با نویسندگی و تصویرگری «ورا ب ویلیامز» و ترجمه ندا تارفی که به تازگی از سوی انتشارات ندای کارآفرین منتشر شده است، روش مدیریت پول را به کودکان می‌آموزد.

خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مدیریت پول یک امر آموختنی است نه ذاتی، کتاب «مبلی برای مادرم» از مجموعه کتاب‌های «کودک و پول» با بیان داستانی اجتماعی به کودکان گروه سنی «الف و ب» می‌آموزد که درباره کسانی که به سختی برای هدف خود تلاش می‌کنند و به موفقیت می‌رسند، فکر کنند و از آن‌ها درس بگیرند. آن‌ها یاد می‌گیرند که ارزش پول را بدانند و آن‌را بیهوده هدر ندهند و برای رسیدن به چیزهای مورد علاقه‌شان پول‌هایشان را پس‌انداز کنند.

این کتاب ماجرای دختر کوچکی را بیان می‌کند که همراه مادر و مادربزرگش زندگی می‌کند. در اثر یک حادثه خانه آن‌ها با تمام وسایلش در آتش می‌سوزد و چون از نظر مالی فقیر هستند برای فراهم کردن خانه جدید، آشنایان و همسایه‌ها به آن‌ها کمک می‌کنند اما آن‌ها برای خرید وسایل مورد نیازشان به پول نیاز دارند...

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «وقتی به در خانه نزدیک شدیم درست جلوی آپارتمان ما دوتا ماشین آتش‌نشانی بزرگ ایستاده بودند. همه جا فقط دود سیاه دیده می‌شد. از پشت‌بام شعله‌های نارنجی رنگی بلند می‌شد. همه همسایه‌ها توی خیابان بودند. مامان دست من را محکم گرفت و شروع به دویدن کرد. دایی سندی ما رو که دید به طرف ما آمد. مامان فریاد می‌زد: مادر کجاست؟ مادر کجاست؟...»

ورا ب ویلیامز، از اواخر 40 سالگی نگارش کتاب کودک را به صورت حرفه‌ای آغاز کرد.  «داستان مبلی برای مادرم» همانند بسیاری از داستان‌های دیگر او الهام گرفته از حوادث زندگی خود اوست. شخصیت‌های این داستان در سایر کتاب‌های ویلیامز نیز به چشم می‌خورد. او داستان این کتاب را هدیه‌ای می‌داند از خاطرات مادرش.

انتشارات ندای کارآفرین کتاب «مبلی برای مادرم» را در قالب 32 صفحه و شمارگان دو هزار نسخه منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را به بهای 35 هزار ریال خریداری کنند.-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها