پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
مایکل جردن قهرمان افسانه ای بسکتبال در کتاب جدیدش: من نژاد پرست بودم

مایکل جردن در کتاب بیوگرافی اش بنام «مایکل جردن: زندگی» به قلم رونالد لازنبی اعتراف می کند که نژادپرست بوده و در اوج فرمانروایی کوکلوس کلان ها در دهه 1970 بر کارولینای شمالی عقایدش به انحراف کشیده شده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ای.اس.پی.ان، مایکل در کتاب بیوگرافی خود می گوید با دیدن سریال تلویزیونی «ریشه ها» که در مورد درد و رنج اجداد افریقایی خود بوده، این دیدگاه نژاد پرستانه در وی تقویت شده است.


قهرمان افسانه ای بسکتبال می گوید وقتی در سال 1977 دختری در مدرسه به وی توهین نژادی کرد، عقایدش علیه سفیدپوستان زیاد شد و به طرف وی شیشه نوشابه پرت کرد.

در بخشی از این کتاب که سه شنبه در امریکا منتشر شد و بخشی از آن در نیویورک پست آمده مایکل جردن می گوید من یک شورشی کامل بودم و در برابر سفیدپوستان یک نژادپرست شدم.بعد از مداخله مدرسه در آن ماجرا مادر مایکل به وی هشدار داد که نباید چنین عقایدی داشت.

مایکل در کتابش شرح می دهد که یکی از دو سیاهپوست تیم بسکتبال مدرسه بوده و یادش هست چگونه سفیدپوستان از او کوتاهتر بوده و بازی می کردند.

مایکل جردن افسانه ای با تیم شیکاگو بولز 6 عنوان قهرمانی ان.بی.ای را از آن خود کرد.

جری کراس مربی سابق شیکاگو می گوید مایکل جردن علیه همه وقایع تلخی که در زندگی افتاده بود مبارزه کرد و مبارزاتش را در میدان مسابقه و در بسکتبال نشان داد.

گفتنی است سخنان نژاد پرستانه دونالد استرلینگ مالک تیم لس آنجلس کلیپرز علیه سیاهپوستان، باعث واکنش مایکل جردن که اکنون مالک شارلوت بابکتس است، شد و آنچه وی در کتابش گفته و لازنبی آنرا به رشته تحریر در آورده، پاسخی غیر مستقیم به امثال دونالد استرلینگ است که مادام العمر از حضور در سالن بسکتبال منع شد.

کتاب Michael Jordan: The Life نوشته رولاند لازنبی در 720 صفحه، بیوگرافی مایکل جردن توسط انتشارات لیتل براون چاپ شده و به قیمت 27 دلار به صورت چاپی و 35 دلار به صورت فایل صوتی عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها