یکشنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
چاپ کتاب با هزینه شخصی ژست روشنفکری ندارد/تیراژ واقعی کتاب هزار نسخه است

مدیر مسوول انتشارات هزاره ققنوس معتقد است که برخی وقتی کتابشان را با چاپ و هزینه شخصی هم منتشر می کنند، ژست‌ روشنفکری می گیرند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، رضا حاجی‌آبادی گفت: امیدوارم از نمایشگاه بیست و هفتم به بعد شاهد روندی باشیم که ارزان‌ترین ژست‌های ادبی که چاپ کتاب با هزینه شخصی است کمرنگ و کمرنگ‌تر شود. 

وی افزود: متأسفانه توان مالی مردم ما چندان زیاد نیست تا برای گرفتن ژست به طور مثال عمارت فرهنگی یا سینمایی بسازند یا حتی نقاشی بکشند. اما هر کس که سر سوزن ذوقی هم در عرصه ادبیات ندارد، با صرف کردن 500، 600 هزار تومان می‌تواند کتاب چاپ کند.

وی افزود: این دسته از کتاب‌ها در نمایشگاه کتاب بسیار است. امیدوارم با توجه به تغییراتی که در نمایشگاه امسال رخ داده است، ژست‌های روشنفکری نیز که با چاپ یک کتاب ایجاد می‌شود و از قضا خیلی سریع از حافظه ادبی مردم و مخاطبان پاک می‌شود، از میان برود.

این ناشر ادامه داد: دولت می‌گوید هر سال 60 هزار عنوان کتاب جدید در حوزه‌های مختلف چاپ می‌کند، اما این آمار به گمان من افتخاری ندارد چون بخش قابل توجهی از این آمار به کتاب‌های کمک درسی و آموزشی اختصاص می‌یابد. نباید روی تیراژ چنین کتاب‌هایی تبلیغات گسترده انجام داد. تیراژ واقعی کتاب در ایران هزار نسخه است که این آمار با توجه به جمعیت 75 میلیونی ما تأسف آور به نظر می‌رسد.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حامد ۱۰:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۱
    خب ژست روشنفکری بگیره چه اشکالی داره؟ بلاخره کتاب چاپ کرده، هر چند به زعم ما و شما سخیف! مردم هم کیفیت اثر رو قضاوت خواهند کرد. کار نیک حتی بی کیفیتش هم ارزشمنده
  • علی ۲۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۵/۳۱
    همین آقای ... در ... چند ماه پیش به بنده پیشنهاد چاپ کتابم با هزینه شخصی دادند !!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها