پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۶
«بیشعوری» بعد از پنج سال انتظار به نمایشگاه رسید

«بیشعوری» عنوان کتابی از خاویر کرمنت است که طی پنج سال گذشته به‌صورت زیر‌زمینی در کشور منتشر می‌شد از سوی انتشارات تیسا از مجرای رسمی منتشر شد و به نمایشگاه بیست و هفتم رسید.

مدیر تولید انتشارات تیسا، ‌در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) گفت:بهمن ماه سال گذشته ترجمه این کتاب از سوی ناشر به وزارت ارشاد ارسال شد،‌و بعد از بررسی از سوی مسوولان، تنها با دو مورد اصلاحیه کتاب به مرحله چاپ رسید. 

فضای مثبت ارشاد در مجوز نشر
سمیه سیاه‌پشت در پاسخ به سوالی درباره تاثیر تغییر فضای حاکم بر مجموعه ارشاد در صدور مجوز نشر این کتاب گفت: فضای جدید حاکم بر وزارت ارشاد و نگاه کلان این مجموعه در صدور انتشار این کتاب بی‌تاثیر نبوده است. 

وی افزود: کتاب«بیشعوری» که هم‌اکنون از سوی تیسا منتشر شده است دارای مزایای بیشتری نسبت به کتابی است که قبلا به صورت زیرزمینی منتشر شده‌ است.

سیاه پشت توضیح داد:این کتاب با آخرین ویرایش نویسنده منتشر شده است و انتشارات تیسا نیز بخشی با عنوان«قلم بیشعوری» را در آن گنجانده است تا خوانندگان  برخی رفتارهای نادرست  خود را در آن یادداشت کنند. 

بررسی اوضاع سیاسی اجتماعی در کتاب
سیاه‌پشت، در ادامه به کتاب«معلم‌های نادان» نیز اشاره کرد و گفت: این کتاب از جمله کتاب‌هایی است که انتظار می‌رود بازدید‌کنندگان از آن به علت مضمون اخلاقی،‌اجتماعی و سیاسی استقبال کنند. این اثر نخستین رمان سیاسی محمدحسین تاجیک به‌شمار می‌آید. 

وی کتاب «تفگنت را زمین بگذار» را نیز از جمله کتاب هایی عنوان کرد که با مضمون اجتماعی و سیاسی منتشر شده است. 

سیاه‌پشت در ادامه به تعداد کتاب‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه بیست و هفتم از سوی نشر خود اشاره کرد و اظهار کرد: در دومین سال حضور تیسا در نمایشگاه 110 عنوان کتاب عرضه شده است که از آن بین 12 عنوان کتاب‌های چاپ دومی و 24 عنوان کتاب‌هایی هستند که برای نخستین بار اقبال نشر پیدا کرده‌اند. 

هر ده روز یک کتاب
وی با بیان‌این‌که، ‌انتشارات تیسا سعی کرده است تا به شعار خود با مضمون«هر 10 روز یک کتاب» عمل کند،‌ گفت: 33 ماه از عمر نشر تیسا می‌گذرد و این ناشر در عمر کوتاه فعالیت خود در سال 92 ناشر برتر تهران‌پژوهی از سوی وزارت ارشاد اعلام شده است. 

مدیر تولید این بنگاه انتشاراتی،‌در باره چگونگی انتخاب مسایل اجتماعی برای چاپ و تولید کتاب گفت: پیش از آغاز به کار نشر تیسا،‌حوزه فعالیت مشخص شده بود،‌ به‌طور‌ی‌که سعی شده است تمام رشته‌های مربوط با علوم اجتماعی مانند مدیریت شهری و تاثیرات اجتماعی آن و مسایل روز مانند جامعه مصرفی،‌شهرهای مصرفی و مدیریت شهری در اولویت کاری  قرار گیرد. 

بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران 10 تا 20 اردیبهشت ماه در محل مصلای تهران پذیرای علاقه‌مندان حوزه کتاب است.



نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م-ق ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۸
    من بدنبال کتاب بیشعوری هستم لطفا راهنمایی فرمایید.همچنین کتابی با نامگفتگو با مردگان نویسنده شودزمند انتشاراتش را پیدا نمیکنم
  • علیرضا ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۷
    بیشعوری کتاب جالبی بود. کتاب دوم این مجموعه به اسم نفهمی شناسایی و مهار آدم های اصلاح ناپذیر رو هم که به تازگی اومده توصیه می کنم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها