یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
پاسخ معاون وزير به شبهه سفارش ويژه براي مجوز کتاب «هاشمی‌ در سال 88»

سیدعباس صالحی در حاشیه نشست رسانه‌ای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به پرسش یکی از خبرنگاران درباره برخي شبهات مجوز کتاب «هاشمی در سال 88» پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) پاسخ به پرسش خبرنگاران بخش پایانی نشست رسانه‌ای بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی تهران را تشکیل می‌داد. در این قسمت خبرنگار خبرگزاری فارس با اشاره به اعطای سریع مجوز کتاب «هاشمی در سال 88» از صالحی پرسید آیا برای رسیدن این کتاب به نمایشگاه توصیه‌ای به شما شده است؟ که معاون فرهنگی وزارت ارشاد با رد این مطلب عنوان کرد: البته سوال شما ارتباطی به نمایشگاه نداشت اما در پاسخ به آن باید بگویم این‌طور نیست. 

وی اضافه کرد: تلاش برای دریافت مجوز این کتاب از حدود پنج ماه پیش آغاز شد. من خودم این کتاب را نخوانده‌ام اما با فرایندی که طی شد، اداره کتاب، دادن مجوز نشر به این اثر را بلامانع دانست. البته معنی اعطای مجوز نشر به کتاب‌ها این نیست که همه مطالب آن‌ها درست است. 

صالحی با تاکید بر این که درباره این کتاب یا کتاب‌های دیگر هیچ نهادی به ما توصیه نکرد، افزود: کار ما مانند اداره استاندارد است و معیارها را تطبیق می‌دهیم و دادن مجوز نشر به «هاشمی در سال 88» ربطی به برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران نداشت.
 
«مهمان ویژه نمایشگاه امسال افغانستان است. ارمغان این کشور برای ما چیست؟» رییس نمایشگاه بیست و هفتم در پاسخ به این پرسش که خبرنگار وبسایت خبری مشرق آن را مطرح کرد، توضیح داد: افغانستان تنها کشوری است که مردمش فارسی می‌نویسند و فارسی حرف می‌زنند. سال گذشته سفری با نمایندگان چاپخانه‌داران و ناشران به این کشور داشتیم و آن‌ها از ظرفیت چاپ و نشر افغانستان متعجب شدند. 

وی ادامه داد: پس از برگزاری هم‌اندیشی یک روزه، دبیرخانه مشترک چاپخانه داران ایران و افغانستان و ناشران ما و این کشور تاسیس شد. معتقدم باید افغانستان را با نگاه دیگری شناخت، این کشور دو هزار شهید دفاع‌مقدس (دوران جنگ تحملی عراق علیه ایران) داشت. نمایشگاه کتاب تهران محل فرصت‌سازی برای چنین شناخت‌هایی است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها