شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۰
سخنرانی‌های شهید مهدی باکری «کلام عاشورایی» شد

«کلام عاشورایی» حاصل ترجمه مصاحبه‌ها و سخنرانی‌های شهید مهدی باکری است که سپاه عاشورا آن را منتشر خواهد کرد.

اسماعیل وکیل‌زاده به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، گفت: در کتابی با عنوان «کلام عاشورایی» به سخنرانی‌ها و مصاحبه‌هایی که با شهید مهدی باکری انجام شده بود، پرداختم.

وی درباره منابع این کتاب توضیح داد: از نوارهای صوتی و تصویری در ستاد کنگره بزرگداشت شهیدان آذربایجان شرقی، مرکز صدا و سیمای این استان و منابعی که در جریان برپایی کنگره سرداران شهید آذربایجان در سال 1372 و 1373 تدوین شده بود، برای تالیف «کلام عاشورایی» بهره‌گرفتم.

خالق «حنجره‌های زخمی» ادامه داد: مصاحبه‌های «کلام عاشورایی» به زبان ترکی انجام شده بود و کوشیدم تکیه کلام‌ها و کلماتی را که شهید باکری استفاده کرده از متن‌های پیاده شده‌ای که کمترین تغییر را داشت، انتخاب و بارها با اصل آن سخنرانی تطبیق دهم تا متن فارسی اثر، روان باشد.

وکیل‌زاده محتوای این کتاب را شامل 24 مصاحبه شهید مهدی باکری با خبرنگار صدا و سیمای آذربایجان شرقی و سخنرانی‌های وی در مرکز تحقیقات جنگ دانست و درباره مهم‌ترین ویژگی این سخنرانی‌ها گفت: تاکید شهید باکری بر معنویت رزمندگان، آمادگی معنوی و مثال‌هایی که از جنگ‌های دشوار زمان پیامبر مانند جنگ های «بدر» و «اُحد» برای تقویت روحیه رزمندگان می‌آورد، از مهم‌ترین شاخصه‌های سخنان این شهید بود.

وی بهره‌گیری از تصاویر رنگی شهید باکری را از دیگر ویژگی‌های کتاب «کلام عاشورایی» برشمرد و گفت: این تصاویر که از آرشیو بنیاد حفظ آثار و بنیاد شهید استان آذربایجان شرقی تهیه شده‌، در 32 صفحه پایانی کتاب آمده است.

به گفته وکیل‌زاده، «کلام عاشورایی» 15 اسفند سال گذشته(1392) به صورت نمادین رونمایی شده بود و تا پایان هفته جاری شمارگان بیشتری از این کتاب به چاپ می‌رسد.

سازمان حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی (سپاه عاشورا) ناشر این کتاب 464 صفحه‌ای، به بهای 130‌هزار ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها