پنجشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
ملاقات غول‌ها با کودکان در نمایشگاه کتاب

انتشارات پیدایش، کتاب «در دام غول‌ها» هشتمین جلد از مجموعه «خیابان جیغ» اثر تامی دونباواند را با ترجمه سرور کتبی منتشر و روانه نمایشگاه کتاب کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) «خیابان جیغ» نوشته تامی دونبارواند مجموعه‌ای است که نوجوانان را به اعماق تخیلاتشان می‌برد. «در دام غول‌ها» هشتمین جلد از این مجموعه پرطرفدار است که داستان‌های وحشت‌آفرین را در 11 فصل برای کودکان گروه سنی «ج» و «د» نقل می‌کند.

در جلدهای قبلی این مجموعه خواندیم که لوک واتسون(شخصیت اصلی داستان) پسری کاملاً معمولی است که روز تولد 10 سالگی‌اش به یک گرگ‌نما تبدیل می‌شود و بعد از ماجرایی، گروه ا. ا. م. غ. ع (انجمن اسکان موجودات غیرعادی) او را همراه خانواده‌اش به خیابان جیغ می‌فرستند؛ جایی که محل زندگی اشباح، هیولاها، زامبی‌ها و دیگر موجودات غیرطبیعی است. 

لوک خیلی زود با کلئوفار (یک دختر مومیایی شده) و رسوس نگاتیو (پسر خون‌آشام همسایه کناری) دوست می‌شود و می‌فهمد که خانم و آقای واتسون (پدر و مادرش) هرگز نمی‌توانند با کابوس ترسشان از همسایه‌ها کنار بیایند. پس تصمیم می‌گیرد به کمک کتاب قدیمی افسانه خیابان جیغ نوشته اسکیپ استون، 6 یادگاری را که از پدران بنیان‌گذار به جا مانده بود پیدا کند. چون فقط با کنار هم گذاشتن قدرت این یادگارها می‌تواند در خروجی خیابان جیغ را باز کند و پدر و مادرش را به خانه ببرد. بعد از آن، لوک فکر می‌کند می‌تواند خیابان جیغ را خانه خودش بداند، اما پدر و مادرش از همسایگان جدیدشان می‌ترسند.

در این داستان «لوک واتسون»، «رسوس نگاتیو» و «کلئو فار» فهمیده‌اند چطوری خیابان جیغ را از شر مردم معمولی خلاص کنند. برای همین اشتیاق دارند که هرچه زودتر ماجرای جدیدشان را آغاز کنند. اولین قدم آن‌ها رفتن به قلعه کنت نگاتوف است! این سه نفر وارد دنیای سرد و تیره و تار «ترانسیلوانیا» می‌شوند. به نظر می‌آید که ماجرا بامزه و آسان باشد اما غول‌ها آن‌ها را می‌دزدند.

«تابوت»، «ملاقات»، «تبدیل»، «بیابان‌ها»، «پرندگان»، «شکارچیان»، «دهکده»، «شب»، «قلعه»، «تعقیب و گریز» و «هدیه» عنوان‌های فصل‌های مختلف این داستان هستند.

در بخشی از فصل «پرندگان» می‌خوانیم: «لوک که غافلگیر شده بود، با حیرت به اطراف نگاه ‌کرد و ناگهان با یک جفت چشم زرد و بزرگ رو در رو شد. پرنده‌ای غول‌پیکر- چیزی بین شترمرغ و قو- کنارش ایستاده بود و گوی بلورین را با منقار درازش گرفته بود...»

دونباواند، اهل لیورپول انگلیس، نویسنده‌ای است که بیشتر با نوشتن داستان‌هایی با رگه‌های طنز و ترس و سرگرمی به شهرت رسیده است. وی درباره این مجموعه گفته است: «مجموعه «خیابان جیغ» همان اثری را بر بچه‌ها می‌گذارد که آثار استفین کینگ گذاشته. نوشتن داستان‌های خیابان جیغ در درجه اول برایم خیلی سرگرم کننده است، فقط باید مواظب باشم زیادی خودم را نترسانم.»

این نویسنده بیش از هر مورد دیگر به وجه سرگرمی آثارش برای نوجوانان فکر می‌کند و پیش از این کتاب‌هایی در این باره با عنوان‌های «غلبه بر بی‌حوصلگی» و «راه حل‌هایی ساده برای بچه‌هایی که حوصله‌شان سررفته» منتشر کرده است.

انتشارات پیدایش کتاب «در دام غول‌ها» را در قالب 143 صفحه با شمارگان دو هزار نسخه و بهای 65 هزار ریال منتشر کرده است.*

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها