یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲
سارا شریعتی با دو کتاب درباره جامعه‌شناسی تشیع به نمایشگاه می‌آید

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) ـ سارا شریعتی امسال با دو کتاب جدید درباره جامعه‌شناسی تشیع در نمایشگاه کتاب حضور دارد. دو کتاب «مواجهه با علوم اجتماعی در متن سنت‌های شیعی» و «طلبه‌زیستن؛ سنخ‌شناسی جامعه‌شناختی زیست طلبگی» نام این دو اثرست که از سوی انتشارات نگاه معاصر ارائه می‌شود.

اكبر قنبري مدير نشر «نگاه معاصر» در گفت‌وگو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اعلام كرد: نشر «نگاه معاصر» به تازگی در حوزه «جامعه‌شناسی تشیع» که یکی از گرایش‌های کاری اين انتشارات است، دو کتاب به سرپرستی «سارا شریعتی» منتشر و برای عرضه در نمایشگاه کتاب تهران آماده کرده است.

وي ادامه داد: نخستین کتاب «مواجهه با علوم اجتماعی در متن سنت‌های شیعی» نام دارد که در این کتاب نظرات آیت‌الله جوادی آملی، علی شریعتی و محمدرضا حکیمی به عنوان سه متفکر علوم اجتماعی بررسی شده است.

به گفته وي، «طلبه‌زیستن؛ سنخ‌شناسی جامعه‌شناختی زیست طلبگی» عنوان کتاب دیگر سارا شریعتی است. در این کتاب نیز سعی شده است كه با یک مطالعه میدانی در زیست طلبه‌ها و نیز مصاحبه‌های عمقی، سبک زندگی این قشر از جامعه بررسی شود. به طور مثال، زمان مطالعه، میزان مطالعه، نوع آثاری که طلبه‌ها مطالعه می‌کنند، میزان و نوع دسترسیشان به اینترنت و برخی دیگر از وجوه زندگی این افراد از میان گفت‌وگو با آن‌ها استخراج شده است.

قنبري در پايان گفت: سؤالاتی که از طلبه‌ها در این کتاب پرسیده شده و سنخ شناسي به کار گرفته شده در این اثر  می‌تواند چشم‌اندازی را از آینده این گروه اجتماعی به دست دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها