سه‌شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۵
داستان‌های ناتمام هنرمند سینما و تئاتر

نمایشنامه‌‌های اسماعیل خلج بیشتر با موضوعات اجتماعی و احوال طبقه فرودست جامعه‌اند. تعدادی از نمایشنامه‌های این هنرمند پیشکسوت سینما و تئاتر که در سال 91 همگی روی صحنه رفته‌اند، به تازگی در کتابی با نام داستان‌های ناتمام» به چاپ رسیدند.

خلج در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، توضیح داد: این کتاب پس از انتشار مجموعه نمایشنامه‌هایم که در دو جلد سال 1384 از سوی نشر قطره منتشر شد، به چاپ رسید.

این بازیگر و کارگردان تئاتر که از نظر منتقدان و مفسران تئاتر ایرانی به عنوان یکی از بهترین نمایشنامه‌نویسان ایران در دهه‌های گذشته و امروز به شمار می‌رود، درباره علت کم‌کاری خود در حوزه نگارش و انتشار نمایشنامه گفت: خودم را بازیگر می‌دانم و تاکنون بیشترین فعالیتم نیز در زمینه بازیگری تئاتر و سینما بوده است. البته نمایشنامه‌های من به صورت مجزا کمتر منتشر شده‌اند و همه آن‌ها در دو جلد گردآوری و منتشر شده‌اند.

خلج همچنین به زمان نگارش «داستان‌های ناتمام» و اجرای صحنه‌ای آن‌ها اشاره کرد و گفت: همه پنج نمایشنامه منتشر شده در این کتاب را در سال 1391 نوشتم و در زمستان همان سال نیز با بازی عزت‌الله رمضانی‌فر، گلچهره سجادیه، کاظم بلوچی، سوسن مقصودلو و چند بازیگر دیگر در سالن چهارسو آن‌ها را روی صحنه بردم.

نمایشنامه‌های منتشر شده در «داستان‌های ناتمام» موضوعی اجتماعی دارند و از منظر نوع داستان و روایت آن‌ها شبیه به آثار قبلی این هنرمند و مانند نمایشنامه «حالت چطوره مش رحیم؟» هستند.

«داستان‌های ناتمام» با شمارگان هزار و 100 نسخه، 88 صفحه و بهای پنج هزار تومان از سوی نشر افراز منتشر شده است.

«حالت چطوره مش رحیم؟»، «بابلی‌ها»، «بهاراتا»، «پاتوق» و «عبید زاکانی» نام تعدادی از نمایشنامه‌های خلج است که از میان آن‌ها تنها نمایشنامه‌های «بابلی‌ها» و «بهارتا» هر کدام در یک مجلد مستقل به چاپ رسیده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها