دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۲:۰۵
بانک سوالات عفونی در بازار کتاب دانشگاهی

دانشجویان رشته تخصصی بیماری‌های عفونی، به همت دو مدرس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران، در قالب یک اثر دانشگاهی با تازه‌ترین نمونه پرسش‌های این گرایش آشنا شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) نخستین چاپ «بانک سوالات عفونی (مجموعه سوالات بورد بیماری‌‌های عفونی و ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی تهران)» به قلم مشترک دکتر محمد‌رضا صالحی و دکتر فرشته غیاثوند، دستیاران بیماری‌های عفونی و گرمسیری دانشگاه علوم پزشکی تهران، تدوین شد. دکتر سیروس جعفری، متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری و دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران، نظارت این طرح را بر عهده داشته است.

مخاطبان اصلی این اثر، ‌دانشجویان رشته تخصصی بیما‌ری‌های عفونی هستند. پرسش‌های کتاب بر اساس سه عنوان «اصول اولیه بیمار‌ی‌های عفونی»، «اصول اپیدمیولوژی» و «عوامل اتیولوژیک در بیماری‌های عفونی» تقسیم‌بندی شده‌اند.

از مهم‌ترین عنوان‌های بخش نخست کتاب می‌توان به «مکانیسم دفاعی بدن»، «عفونت‌های تنفسی فوقانی»، «عفونت‌های پوست و بافت نرم» و «عفونت‌های چشم» اشاره کرد. به‌عنوان نمونه، در این بخش پرسش‌هایی در موضوعات مکانیسم دفاعی بدن، اختلال در تولید آنتی‌بادی، نقص گرانولوسیت و فاگوسیت و ارزیابی کلی در نقص ایمنی اولیه ارایه شده است. 

بخش دوم به مباحثی مانند «ویروس‌ها»، «باکتری‌ها»، «قارچ‌ها» و «بیوتروریسم» اختصاص دارد که در زمینه همین موضوعات نیز پرسش‌هایی مطرح شده است.

بخش پایانی این اثر علمی با عنوان «مسایل خاص در بیماری‌های عفونی» به طرح پرسش‌های در 6 مقوله شامل ایزولاسیون، ایمونیراسیون، عفونت در معتادان تزریقی و عفونت محل جراحی و آنتی‌بیوتیک اختصاص دارد. 

نخستین چاپ کتاب ««بانک سوالات عفونی (مجموعه سوالات بورد بیماری‌‌های عفونی و ارتقاء دانشگاه علوم پزشکی تهران)» با شمارگان یک‌هزار نسخه ‌در 440 صفحه، به بهای 39 هزار و 500 تومان به همت انتشارات تیمورزاده به بازار نشر عرضه شده است.-

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها