چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۴
انتشار دفتر هفدهم سعدی‌شناسی با گلباران آرامگاه «شیخ اجل»

دفتر هفدهم سعدی‌شناسی همزمان با روز بزرگداشت سعدی در شیراز منتشر می‌شود. به گفته رییس بنیاد سعدی‌شناسی، یکم اردیبهشت آرامگاه سعدی گلباران می‌شود و بازدید از آرامگاه این شاعر برای همه رایگان است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کورش کمالی‌سروستانی، رییس بنیاد سعدی شناسی شیراز گفت: این کتاب دربرگیرنده مجموعه مقالاتی است که سال گذشته به قلم پژوهشگران، نویسندگان و شاعران به مناسبت بزرگداشت سعدی نوشته شده است. این کتاب با گردآوری من از سوی بنیاد سعدی‌شناسی شیراز به چاپ می‌رسد.

وی افزود: بزرگداشت سعدی 31 فروردین و یکم اردیبهشت امسال برگزار می‌شود. طبق معمول روز نخست برنامه افتتاحیه خواهیم داشت و یکی از مقامات در مراسم افتتاحیه سخنرانی می‌کند. برای دعوت از این مقام سیاسی فرهنگی رایزنی‌هایی صورت گرفته اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

کمالی ادامه داد: یکم اردیبهشت ماه نیز آرامگاه سعدی را گلباران می‌کنیم و بازدید از سعدیه برای همه رایگان است. در روز دوم بزرگداشت سعدی، سعدی خوانی خواهیم کرد و نشست علمی برگزار خواهد شد. دعوت از پژوهشگران و سعدی‌شناسان انجام گرفته و 90 درصد از برنامه‌های علمی روز دوم آماده شده که با قطعی شدن برنامه آن را اعلام خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها