شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۸
انتشار تازه‌ترین مجموعه عکس کیارنگ علایی در «پرده دوم اتفاق»

کتاب مجموعه آثار ارایه شده در چهارمین نمایشگاه عکس انفرادی کیارنگ علایی با عنوان «پرده دوم اتفاق» منتشر ‌شد. این نمایشگاه جمعه، 22 فروردین در گالری طراحان آزاد افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، جدیدترین نمایشگاه عکس کیارنگ علایی از دیروز 22 فرودین در گالری طراحان آزاد افتتاح شد. این نمایشگاه تا چهارشنبه 27 فروردین برپاست. 

مجموعه عکس‌های ارایه شده در این نمایشگاه نیز همزمان با افتتاح آن در کتابی به همین نام منتشر شد. پیشگفتار این کتاب به قلم نیوشا توکلیان، خبرنگار و عکاس بین‌المللی و همکار ایرانی نشریات معتبری چون تایم، نیویورک تایمز، اشترن و فیگارو است. 

توکلیان در بخشی از این پیشگفتار نوشته است: «عکس‌های کیارنگ در این مجموعه، آبستن مفاهیم برگرفته از «هویت» و چالش‌های پیرامون آن‌اند و با اینکه در آن‌ها کمتر می‌توان خودِ انسان را مشاهده کرد، اما تمِ اصلی‌شان به بازی گرفتن نگاه انسان به مفهوم هویت است ...» 

کتاب مجموعه عکس «پرده دوم اتفاق» نیز با شمارگان هزار نسخه، 48 صفحه و بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات آهنگ قلم منتشر شده است.

\"\"


کیارنگ علایی، عکاس، نویسنده، مترجم و فیلمساز است. کتاب مشهور ویلفرید باتس با عنوان «کاغذ و آینه؛ تاریخچه فشرده عکاسی» با ترجمه علایی در ایران به چاپ رسیده است. 

همچنین مجموعه داستان‌های «باد در یک خیابان مستقیم»، «شفا در میان ما نفس می‌کشد» و «طبیعت زنده چند بانو» و مجموعه عکس‌های «یک شرجــــی آرام»، «جایی دورتر» و «حتی وقتی نمی‌دانیم» از آثار منتشر شده‌ اوست.

کتاب پژوهشی «صحن سپید» که درباره یکی از عکاسان پیشکسوت حرم حضرت امام رضا (ع) است، نیز از دیگر کتاب‌های منتشر شده علایی است.

از میان آثار بلند سینمایی این عکاس و هنرمند نیز می‌توان به فیلم 35 میلیمتری «سرزمين جان» ‌اكران شده در هفدهمين جشنواره فيلم فجر و همچنین انیمیشن «YOU» اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها