شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۵
مرکز اسناد و کتابخانه میراث فرهنگی بازگشایی می‌شود

مرکز اسناد و کتابخانه سازمان میراث فرهنگی با حضور مسعود سلطانی‌فر، معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و سیدرضا صالحی امیری، رییس کتابخانه ملی ایران (یکشنبه 24 فروردین) بازگشایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه سازمان میراث فرهنگی با حضور سلطانی‌فر، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و صالحی امیری، رییس کتابخانه ملی ایران یکشنبه (24 فروردین‌ماه) ساعت 10 صبح در سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود. 

مركز اسناد و مدارک ميراث فرهنگی كشور در سال 1374 به‌عنوان يک مركز مرجع برای توسعه تحقيق و مطالعه درباره موضوع‌های مختلف ميراث فرهنگی فعاليت خود را آغاز كرد. هدف اوليه‌ای که در آن زمان برای این مرکز درنظر گرفته شد، به‌كار گرفتن منابع برای ارايه خدمات در سطح مناسب به پژوهشگران و علاقه‌مندان با استفاده از منابع چاپی و غير چاپی و پايگاه‌های اطلاعاتی گوناگون در دو بخش كتابخانه و آرشيو بود.

در دولت دهم و در زمان ریاست حمید بقایی بر سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تصمیم به انتقال این مرکز به خارج از تهران گرفته شد. استادان، کارشناسان، دوستداران و اهالی میراث فرهنگی علاوه بر غیرکارشناسی دانستن این تصمیم، نگرانی‌های چندی درباره چگونگی، وضعیت و آینده مرکز اسناد و کتابخانه سازمان میراث فرهنگی و مرکز اسناد و کتابخانه پژوهشکده باستانشناسی مطرح کردند. 

متاسفانه مسوولان وقت نه درباره دلایل تصمیم و چگونگی انتقال این سازمان پاسخ قانع‌کننده‌ای ارایه کردند و نه تلاشی برای رفع نگرانی‌هایی که مطرح شده بود انجام دادند. تا این‌که سال گذشته با بازگرداندن بخش‌های اداری منتقل‌شده از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به تهران، مسوولان وقت بر نادرستی و غیرکارشناسی بودن آن تصمیم مهر تایید نهادند و با تغییر دولت و به دنبال آن تغییر روسای سازمان میراث فرهنگی و با تلاش‌های پیگیرانه ریاست جدید پژوهشگاه میراث فرهنگی،‌ جلیل گلشن، مرکز اسناد و کتابخانه این پژوهشگاه سرانجام به تهران منتقل شد.

مراسم بازگشایی مرکز اسناد و کتابخانه سازمان میراث فرهنگی یکشنبه (24 فروردین‌ماه) ساعت 10 صبح در سالن آمفی تئاتر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری واقع در خیابان آزادی، تقاطع یادگار امام برگزار می‌شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها