شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰
«آموزش تصویری مدل Swap» در راه بازار کتاب

کتاب «آموزش تصویری مدل Swap» اثر علی شهیدی، به‌زودی از سوی انتشارات کلک‌زرین راهی بازار نشر خواهد شد.

دکتر علی شهیدی، نویسنده کتاب «آموزش تصویری مدل Swap» در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در این‌باره اظهار کرد: Swap مخفف کلمه‌های Soile (خاک)، Water (آب)، Atmospher (اتمسفر) و Plant (گیاه) است. نر‌م‌افزار Swap وظیفه برقراری ارتباط میان خاک، آب، اتمسفر و گیاه را برعهده دارد.

وی ادامه داد: از آن‌جا که برقراری این ارتباط در یک تخصص یافت نمی‌شود، کاربرد نرم‌افزار Swap بسیار بالا است و برای افرادی که تصمیم دارند در حوزه‌های خاک، آب، اتمسفر و گیاه فعالیت کنند، قابل بهره‌برداری است.

این نویسنده و مدرس دانشگاه با اشاره به اهداف تالیف کتاب «آموزش تصویری مدل Swap» گفت: دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی‌ارشد به‌ترتییب درسی را با عنوان «رابطه آب و خاک و گیاه» و «رابطه آب و خاک و گیاه تکمیلی» می‌گذرانند؛ هدفم از تالیف این اثر کمک به دانشجویان برای بهره‌مندی از نرم‌افزار Swap است.

شهیدی افزود: نرم‌افزار Swap، نخستین‌بار در دانشگاه «آلترا» هلند تولید شد، اما چون هلند جزو مناطق مرطوب است، در این اثر کوشیده‌ام برای بهره‌برداری بیشتر از این نرم‌افزار، استفاده از آن را متناسب با مناطق خشک، بومی‌سازی کنم.

وی توضیح داد: نرم افزار Swap در این اثر به‌صورت گام به گام و همراه با تصویر به‌گونه‌ای آموزش داده شده است که هر صفحه از این نرم‌افزار با کارکردهای آن توضیح داده شده‌اند. همچنین در انتهای کتاب، یک مثال کلی برای مناطق خشک ارایه شده است.

نویسنده کتاب «آموزش تصویری مدل Swap» در پایان با بیان این‌که این اثر در بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران عرضه خواهد شد، گفت: دانشجویان رشته کشاورزی (زراعت، املاح و نباتات، گیاهان دارویی و باغبانی) و دانشجویان رشته مهندسی آب و خاکشناسی می‌توانند از این اثر بهره‌مند شوند.

چاپ نخست کتاب «آموزش تصویری مدل Swap» با شمارگان 500 نسخه در 167 صفحه، از سوی انتشارات کلک زرین به‌زودی راهی بازار نشر خواهد شد. بهای این اثر هنوز مشخص نشده است._

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها