یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
مواظب «دریاچه‌های اسرارآمیز» باشید

کتاب «دریاچه‌های اسرارآمیز» نوشته آنیتا گانری با تصویرگری مایک فیلیپس و ترجمه محمود مزینانی توسط انتشارات پیدایش برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «دریاچه‌های اسرارآمیز» در 6 بخش مطالب جالب و آموزنده‌ای درباره مکان‌های مختلف جغرافیایی موجود در سراسر جهان را همراه با داستان در اختیار نوجوانان قرار می‌دهد.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «تجسم کنید سرکلاس جبرانی جغرافی نشسته‌اید و دارید کله‌تان را جابه‌جا می‌کنید که چرت کوتاه و شیرینی بزنید اما از بدشانسی شما معلمتان فکرهای ترسناک دیگری برایتان دارد. چیز زیادی حالی‌تان نمی‌شود، فقط یک‌مرتبه متوجه می‌شوید که در ساحل دریاچه‌ای اسرارآمیز ایستاده‌اید و کم مانده است که بالا بیاورید؛ درست تا زیر گلو توی لجن چسبناک فرو رفته‌اید و تکه‌های جلبک دریایی به سر و صورت‌تان چسبیده است...»

«از سر تا ته دریاچه‌های اسرارآمیز»، «آب‌های راکد»، «حیات وحش دریاچه‌های اسرارآمیز»، «زندگی در دریاچه‌های اسرارآمیز»، «کاوش در دریاچه‌های اسرارآمیز» و «دریاچه‌های نشتی‌دار» عنوان‌های بخش‌های مختلف این کتاب هستند.
 
در بخشی از «زندگی در دریاچه‌های اسرارآمیز» می‌خوانیم: «ماهی‌های سمی کشنده تنها خطر وحشتناکی نیستند که در دریاچه‌های اسرارآمیز پرسه می‌زنند. برای مردم قوم «نیوس» در کامرون، یک شب، زندگی در کنار دریاچه به کابوسی زهره‌آب‌کن تبدیل شد. از آن شب وحشت‌انگیز تابستانی تاکنون، باز هم گازهای کشنده بیشتری در اعماق این دریاچه شکل گرفته‌‌‌‌‌اند و آن را به صورت یک بمب ساعتی ترسناک درآورده‌اند. دانشمندان تمام‌مدت در تلاش بوده‌اند تا راهی برای جلوگیری از نشتی دوباره دریاچه و کشت و کشتار مردم پیدا کنند. اما با چه کلکی می‌توان جلوی این نشتی گاز را گرفت؟...»
 
در پشت جلد کتاب «دریاچه‌های اسرارآمیز» نوشته شده است: «در کجای جهان می‌توانید: عنکبوت‌هایی را پیدا کنید که برای تنفس از لوله غواصی استفاده می‌کنند؟ با ماهی‌هایی ملاقات کنید که زیر آفتاب آب می‌شوند؟ لاشه وهم‌انگیز کشتی‌های غرق‌شده را ببینید؟ و با دانستنی‌های تکان‌دهنده دریاچه‌های اسرارآمیز بیشتر آشنا شوید.» 

نوجوانان با مطالعه این کتاب با «چرخه‌های حیات دریاچه‌ها»، «فلامینگوهای سرسخت»، «پرندگان آبی بلیک»، «دریاچه‌های مرگ‌بار»، «مردان پوست‌دوست»، «تب هیولابینی» و «ماهیان سمی کشنده» آشنا می‌شوند. 

از آنیتا گانری، نویسنده کودک و نوجوان، تابه‌حال آثار بسیاری  منتشر شده که برخی از آن‌ها به زبان فارسی ترجمه شده است. از آن‌جمله می‌توان به «چراهای شگفت‌انگیز: سیاره زمین»، «جزیره‌های دورافتاده»، «چراهای شگفت‌انگیز: دریاها و اقیانوس‌ها»، «می‌دانی چرا آب دریا شور است؟»، «اقیانوس‌های هراس‌آور»، «چراهای شگفت‌انگیز: جانوران»، «دایره‌المعارف جهان از آغاز تا امروز برای کودکان» و «می‌دانی چرا دلم غار و غور می‌کند؟» اشاره کرد.

انتشارات پیدایش کتاب «دریاچه‌های اسرارآمیز» را در قالب 136 صفحه با شمارگان دوهزار نسخه در قطع رقعی منتشر کرده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با بهای 70 هزار ریال خریداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها