شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۴
خاطرات یک فرمانده «روایت‌های ناتمام» می‌شود

کتاب «روایت های ناتمام» که مجموعه‌ای از خاطرات امیر سرتیپ «محمد جوادی»، از فرماندهان دوران دفاع مقدس را در بر دارد، از سوی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان همدان منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مدیر امور تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس همدان گفت: کتاب «روایت‌های ناتمام» که مجموعه‌ای از خاطرات امیر سرتیپ «محمد جوادی» است، به زودی منتشر می‌شود.

سرهنگ پاسدار سید‌علی مساواتی، امیر «جوادی» را یکی از فرماندهان موفق و لایق در طول هشت سال دفاع مقدس معرفی کرد و ادامه داد: وی دارای نشان فتح 3 است و فرماندهی تیپ سوم زرهی شهید قهرمان همدان، فرماندهی لشکر 28 پیاده کردستان، فرماندهی تیپ 40 کماندویی سراب و قرارگاه مقدم غرب ارتش بخشی از مسوولیت‌های این فرمانده در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی درباره ضرورت انتشار این آثار توضیح داد: همه ما باید قدردان دلیرمردانی باشیم که با استواری و استقامت در مقابل نیروی باطل ایستادگی کردند. فرماندهانی چون امیر سرتیپ محمد جوادی  با از خود گذشتگی و ایثاری که از خود نشان دادند سبب شدند تا دشمن حتی توان جداکردن یک وجب از خاک میهن اسلامی مان را نیز نداشته باشد.

مدیر امور تحقیقات و پژوهش اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان آشنایی نوجوانان و جوانان کشور با فرهنگ ایثار، شهادت و از خودگذشتگی در دوران جنگ تحمیلی هشت ساله را از دیگر ضروریات انتشار آثار حوزه دفاع مقدس دانست و گفت: بر این اساس، کتاب «روایت‌های ناتمام» به عنوان هشتمین اثر تالیفی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان در سال 92 نوشته شد.

به گفته وی، «روایت‌های ناتمام» شامل زندگینامه و مجموعه خاطرات امیر سرتیپ محمد جوادی است که به قلم ابوالفتح مومن در 334 صفحه، قطع وزیری و در قالب تاریخ شفاهی، از سوی انتشارات صریر به زودی منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها