یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۱
آقای مهربان به زبان ساده براي کودکان

حسن دولت‌آبادی از انتشار نمایش‌نامه «آقای مهربان» با موضوع امام رضا(ع) برای کودکان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، حسن دولت‌آبادی، نویسنده کودک و نوجوان، گفت: کودکان به اجرای تئاتر و نمایش علاقه زیادی دارند، لذا با استفاده از این ظرفیت می‌توانیم علاوه بر آموزش نکات تربیتی و اخلاقی آن‌ها را با مشاهیر بزرگ مانند امامان، شاعران و نویسندگان ارزشمند آشنا کنیم.

نویسنده مجموعه 30 جلدی «نمایشنامه‌های آسان» افزود: بیان کردن نکات آموزنده زندگی بزرگان و امامان به‌ وسیله نمایش می‌تواند درس‌های با ارزشی را برای آینده در اختیار کودکان و نوجوانان قرار دهد.

دولت‌آبادی ادامه داد: نمایشنامه‌ «آقای مهربان» کتابی است که در آن سعی شده با نمایش، بخش کوچکی از ابعاد شخصیتی و زندگی امام رضا(ع) برای بچه‌ها بیان شود.

وی افزود: مراحل تالیف و ویراستاری این اثر به پایان رسیده و به زودی توسط انتشارات آستان قدس رضوی منتشر خواهد شد.

نویسنده «روباه به مهمانی می‌رود» گفت: این روزها مشغول مطالعاتی درباره شاهنامه و مضامین دیگر هستم و می‌خواهم در آینده نمایش‌نامه‌ای به زبان ساده و کودکانه درباره شاهنامه بنویسم تا کودکان با این کتاب خوب بیشتر آشنا شوند.

حسن دولت‌آبادی، نویسنده کودک و نوجوان سال 1335 در ساری متولد شد. از وی آثار فراوان و ارزشمندی مانند مجموعه سی جلدی «نمایشنامه‌های آسان»، «پری مهربانی»، «جنجال در جنگل»، «افسانه پولک»، «خوب و عزیزی ایران زیبا»، «خوبی کن و با خدا باش»، «گربه و پلنگ»، «بازنشسته» و «پل» منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها