شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۲
گفت‌وگوی کاندیدای انصرافی انتخابات ریاست جمهوری کتاب شد

امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی در کتابی با عنوان «عارف» گفت‌وگویی با محمدرضا عارف، کاندیدای انصرافی انتخابات ریاست جمهوری انجام داده‌اند. در این گفت‌وگو عارف به مسایل و حواشی یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی انتشارات سیمای شرق، کتاب «عارف» که مربوط به نخستین گفت‌وگوی ماهنامه مدیریت ارتباطات با «محمدرضا عارف» پس از کناره‌گیری از عرصه انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم است، از صبح امروز روی کیوسک‌های مطبوعاتی تهران توزیع شده است. 

«براساس منشور اخلاق انتخاباتي منتشرشده توسط اينجانب، خود را متعهد به رعايت اخلاق و انجام تعهداتم مي‌دانم». شايد اين جمله، از کليدي‌ترين عبارات بيانيه‌ 246‌ کلمه‌‌اي محمدرضا عارف 62‌ ساله در انصراف از کانديداتوري يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري اسلامي ايران است که در شامگاه 20 خردادماه 1392 و تنها سه روز مانده به برگزاری انتخابات خطاب به «ملت شريف ايران» و نه تنها «طرفدارانش» منتشر شد.
 
اما تعهدات عارف به چه کساني و چه بود؟ وي در مصاحبه‌ اختصاصي خود با ماهنامه مديريت ارتباطات که از سوی امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی صورت گرفت، ظهر يکشنبه 26 خردادماه، يعني کمتر از 24 ساعت پس از اعلام رسمي نتايج انتخاباتي که پيروزش حسن روحاني بود، با آرامش بيشتري به تبيين ديدگاه‌ها و سياست‌هاي گذشته، حال و آينده خود پرداخت. 

عارف در اين گفت‌وگو با اشاره به اتفاقاتي که بعد از انتخابات چهار سال پيش رخ داده بود، توضيح داد که با چه رويکرد و منشي تلاش کرده «اميد به آينده» را از جمع‌هاي کوچک 8 تا 10 نفره در «بنياد اميد» به ميان جمع‌هاي بزرگ‌تر بياورد و به زعم خودش شکاف بين نسل اول و سوم انقلاب را کمتر کند. او گفت که در اين مسير به هيچ عنوان و از هيچ نهاد مسوول و غيرمسوولي برای برنامه‌ها و کارهايش از جمله سيدمحمد خاتمي و علي‌اکبر هاشمي‌رفسنجاني تذکري نگرفته است.
 
چاپ نخست کتاب «عارف» به اهتمام امیرعباس تقی‌پور و امیر لعلی در 36 صفحه، شمارگان یک‌هزار نسخه و بهای چهار هزار تومان از سوی انتشارات سیمای شرق چاپ و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها