جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۵
«زندگی عزیز» آلیس مونرو در راه نمایشگاه کتاب

مجموعه داستان «زندگی عزیز» آلیس مونرو که سال 2012 انتشار یافته به فارسی برگردانده شد._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، مجموعه داستان «زندگی عزیز» به قلم آلیس مونرو، برنده جایزه ادبی نوبل سال 2013، که توسط مترجمان موسسه سپهر ترجمان و به صورت گروهی ترجمه شده، در انتظار دریافت مجوز انتشار است.

زهرا کرمی، معاون اجرایی منتشران اندیشه، با بیان این خبر ابراز امیدواری کرد که با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، این کتاب پیش از این زمان آماده انتشار شود.

آلیس مونرو، نویسنده 82 ساله کانادایی و برنده جایزه نوبل ادبیات 2013، سیزدهمین نویسنده زنی است که این جایزه را از آنِ خود کرده‌ است. داستان‌های کوتاه وی اغلب همگی پرتره‌هايی روانشناسانه از روابط زنان و مردان معمولی جامعه اونتاریو کانادا، زادگاه مونروست. او پیش از این نیز جوایز متعددی از جمله جایزه من بوکر سال 2009 را به خود اختصاص داده بود.

نسخه اصلی مجموعه داستان «زندگی عزیز» در سال 2012 منتشر شده و آخرین اثر مستقل منتشر شده به قلم وی محسوب می‌شود. پیش از این از مونرو آثاری مانند «خوشبختی در راه است»، «دورنمای کاسل راک»، «رویای مادرم»، «عشق زن خوب»، «پاییز داغ» و «فرار» به فارسی ترجمه شده‌اند.

سخنگوی آکادمی نوبل از آلیس مونرو به عنوان «استاد داستان کوتاه معاصر» تجلیل کرد و سایت شرط بندی لادبروا که در آخرین روز، شانس یک به چهار را برای مونرو پیش‌بینی می‌کرد، در آخرین ساعات این شانس را به دو به پنج رساند و در نهایت این جایزه معتبر ادبی نصیب کشور کانادا شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها