چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
سیمای «سم پکینپا» در گفت‌وگوها

کتاب ««گفتگو با سم پکینپا» به کوشش کوین جی. هیز و ترجمه حسین کربلایی‌طاهر منتشر شد. این اثر شامل 15 گفت‌وگوی روزنامه‌نگاران مختلف با این کارگردان شهیر آمریکایی است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «گفتگو با سم پکینپا» شامل 15 گفت‌وگوی روزنامه‌نگاران و نویسندگان مختلف با سم پکینپا، کارگردان فقید آمریکایی و صاحب آثاری چون «این گروه خشن»، «سر آلفردو گارسیا را برایم بیاور» و «سگ‌های پوشالی» است. 

«گفتگویی با سم پکینپا» ارنست کالنباخ، «سم پکینپا؛ کارگردان بدون فیلم» کوین تاماس، «سم پکینپا با خونسردی کار خودش را می‌کند» جو مدجاک، «بازگشت پکینپا» استفن فاربر، «صحبت با پکینپا» ریچارد ویدهال و «شلیک! مصاحبه جان کاتس با سم پکینپا» جان کاتس، «سم و استلا» لی جنسون، به ترتیب گفت‌وگوی نخست تا هفتم این کتاب را تشکیل می‌دهد. 

همچنین گفت‌وگوهای هشتم تا پایانی این کتاب نیز به ترتیب عبارتند از؛ «پیشرفت پکینپا: از کشتار و خونریزی در غرب وحشی تا محاصره و تجاوز در رورال کرنوال: دن برگین، «پکینپا غیر خشن می‌شود» جف میلار، «سم پکینپا» ویلیام موری، «پت گرت و بیلی بچه» جان آگهد، «این گروه خشن در نیویورک» جان برایسون، «یک آمریکایی متعلق به سال 1939» اف. آنتونی مکلین، «پکینپا با کاروانی از یک گروه خشن هجده چرخ زورآزمایی می‌کند» الجین هارمتز و «آخرین جان سخت: دوئل با سم پکینپا» ای. جین کارول. 

سالشمار زندگی این کارگردان و همچنین فیلم‌شناسی کامل او از دیگر بخش‌های این کتاب است. 

«گفتگو با سم پکینپا» اثر کوین جی. هیز و ترجمه حسین کربلایی طاهر (شاهین) با شمارگان 990 نسخه، 280 صفحه و بهای 15 هزار تومان از سوی انتشارات ققنوس روانه کتابفروشی‌ها شد. 

سم پکینپا درگذشته در سال 1984، یکی از تاثیرگذارترین کارگردانان هالیوودی است. پکینپا به عنوان ترسیم خشونت واقعی و بدیع در فیلم، شهرت بسیاری دارد. 

از میان فیلم‌های این کارگردان می‌توان به؛ «این گروه خشن»، «این فرار مرگبار»، «سر آلفردو گارسیا را برایم بیاور»، «سگ‌های پوشالی»، «قاتل زبده» و «صلیب آهنین» اشاره کرد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها