چهارشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
آشنایی مخاطبان ایرانی با این‌سو و آن‌سوی پسامدرنیسم

کتاب «کمپانی دونفره» با ترجمه علی معصومی که شامل داستان‌هایی از نویسندگان قبل و بعد از پسامدرنیست‌هاست، منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در کتاب «کمپانی دونفره؛ شناخت‌نامه و داستان‌های برگزیده‌ای از این‌سو و آن‌سوی پسامدرنیسم» شامل داستان‌هایی از نویسندگان قبل و بعد از پسامدرنیست‌ها آمده و مقدمه‌ای نیز درباره داستان پسامدرنیسم و ویژگی‌های آن در کتاب گنجانده شده است. این کتاب شامل داستان‌هایی از نویسندگانی مانند دیو اگرز‌، جاناتان فرنزن‌، دیوید فاستروالاس‌، مایکل شیبون‌، جان اپدایک‌، فیلیپ راث‌ و رابرت پن‌ وارن همراه با زندگی نامه نویسندگان است.

علی معصومی، مترجم این کتاب، که چندین اثر مختلف را درباره داستان‌های پسامدرنیست‌ ترجمه کرده، پیش از این درباره دلیل روی آوردنش به این موضوع به «ایبنا» گفته بود: «خودم هم می‌ترسم مرا به عنوان مُبلّغ این مکتب معرفی کنند، اما عادت دارم وقتی سراغ موضوعی می‌روم آن را عمیق بررسی کنم و از جنبه‌های مختلف به آن بپردازم. به همین دلیل در حین مطالعه کتاب، آن را ترجمه هم می‌کنم.»

پاییز سال 1392 کتاب دیگری با ترجمه معصومی منتشر شد که «پسا مدرنیست‌ها» نام داشت. این کتاب شامل شناخت‌نامه و داستان‌هایی از نویسندگان پسامدرنیست از جمله جان‌ بارت، دانلد بارتلمه، تامس پینچن، دان‌ دلیلو، رابرت کوور، جان هاکز، رانلد سوکه‌نیک، ویلیام گس، ریچارد براتیگان، ریموند فدرمن و خولیو کورتاسار بود.

«کمپانی دونفره» در 240 صفحه، با شمارگان هزار نسخه و به بهای 15 هزار تومان از سوی نشر بوتیمار منتشر شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها