شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
همایش «جغرافیای تاریخی» برگزار می‌شود

گروه جغرافیای تاریخی پژوهشکده تاریخ اسلام به منظور بررسی مفاهیم، رویکردها، سیر تحولات جغرافیای تاریخی و روش‌‌شناسی این موضوع، همایشی با عنوان «جغرافیای تاریخی» برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، هدف از برگزاری این همایش، بررسی تحولات جهانی در سیر اندیشه، نظریه‌ها و کاربردهای جغرافیای تاریخی در گذشته و زمان حاضر است. این موضوع که در دو حوزه جغرافیا و تاریخ مورد توجه قرار می‌گیرد، طی دهه‌های اخیر با تحولات اندیشه‌ای زیادی همراه بوده است. برای آگاهی از این تحولات و ایجاد نوعی هم اندیشی بین رشته‌ای میان تاریخ و جغرافیا از یک طرف و سایر رشته‌های علوم انسانی از طرف دیگر، طرح موضوع جغرافیای تاریخی ضرورت پیدا کرده و در میان اندیشمندان با استقبال زیادی روبه‌رو شده است.

مفاهیم، رویکردها و سیر تحول جغرافیای تاریخی، روش‌شناسی (متدولوژی) و مکاتب جغرافیای تاریخی، سیر تحول چشم‌اندازهای زیست و معیشت از منظر جغرافیای تاریخی، جغرافیای تاریخی ایران و دیگر سرزمین‌های اسلامی از محورهای این همایش اعلام شده است.

مقالات ارسالی باید مشتمل بر چکیده و واژگان کلیدی تحقیق، مقدمه: شامل طرح مساله و بیان اهداف، بدنه اصلی مقاله مشتمل بر بحث، بررسی و تحلیل­ موضوع، فهرست منابع و مآخذ، معادل لاتین اصطلاحات و مفاهیم خاص در پانویس و مشخصات نویسنده یا نویسندگان (نام، نام خانوادگی، شماره تلفن، دانشگاه یا موسسه محل کار و نشانی پست الکترونیکی) باشد. همچنین حجم مقالات باید حداکثر 6‌ هزار کلمه و چکیده فارسی، ‌انگلیسی و یا عربی در سی‌صد کلمه بوده و مقالات نیز در دو نسخه Word و PDF به دبیرخانه همایش ارسال شود. 

زمان برگزاری همایش 15 و 16 مهرماه 1393 و آخرین مهلت ارسال چکیده و اصل مقاله نیز به ترتیب 31 فروردین و 31 مردادماه است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به نشانی پست الکترونیکی geo@pte.ac.ir گروه جغرافیای تاریخی پژوهشکده تاریخ اسلام ارسال کنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها