جمعه ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
مجموعه قوانین و مقررات حجاب و عفاف کتاب شد

کتاب «مجموعه قوانین و مقررات حجاب و عفاف» نوشته حجت‌الاسلام علیرضا فجری در حوزه تدوین مقررات حجاب و عفاف است. نویسنده عدم اطلاع مجریان قانون و عدم اجرای صحیح و درست قوانین را موجب کمرنگی حجاب و عفاف در جامعه اسلامی می‌داند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «مجموعه قوانین و مقررات حجاب و عفاف» از هفت بخش «اصول، مبانی و راهبردهای عفاف و حجاب»، «وظایف تخصصی دستگاه‌ها و سازمان‌ها در خصوص گسترش عفاف و حجاب»، «عفاف و حجاب در قلمرو پوشش و لباس»، «عفاف و حجاب در قلمرو اماکن، مراکزو مؤسسات»، «عفاف و حجاب در قلمرو رسانه‌ها»، «عفاف و حجاب در قلمرو فضای سایبری»، «جرایم جنسی و اعمال منافی عفت» تشکیل شده است. 

عفاف و حجاب از جمله مهم‌ترین احکام اسلامی و ضروریات دین است که در صورت عدم توجه شهروندان جامعه به آن و تخطی از حدود آن سلامت جامعه را به خطر می‌اندازد. لذا برای فرهنگ‌سازی آن توجه تمامی دستگاه‌ها، نهادها و سازمان‌ها اعم از دولتی، غیردولتی و شهروندان جامعه را می‌طلبد. 

از طرفی لباس یکی از عناصر اصلی عفاف و حجاب به شمار می‌آید و دولت با قوانین متنوعی که در این حوزه دارد با اجرای صحیح آن‌ها می‌تواند به یک سیاست فرهنگی منسجم در این حیطه دست یابد. قوانینی که قلمرو لباس و پوشش را دربرمی‌گیرد شامل سیاست‌های حکومت در برابر پوشش، قوانین مربوط به طراحی و تولید، قوانین حوزه صادرات و واردات، قوانین مرتبط با فروش و عرضه و قوانین مرتبط با مصرف‌کنندگان پوشاک و البسه است 

در بخشی از کتاب به «عفاف و حجاب در قلمرو فضای سایبری» اشاره شده است که به دلیل گسترش این قلمرو و علاقه‌مندی قشرهای گوناگون جامعه با آن و نیز تاثیرپذیری بسیار سریع آن بر افراد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. امروزه گنجاندن مسایل فرهنگی از جمله عفاف و حجاب در این حیطه از دغدغه‌های مسوولان است. 

کتاب «مجموعه قوانین و مقررات حجاب وعفاف» در 272 صفحه، شمارگان یک‌هزار و 500 نسخه و بهای 10 هزار تومان از سوی انتشارات خرسندی منتشر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها