یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
کتاب «بررسی آسیب‌های اجتماعی روسپی‌گری» نقد می‌شود

نشست معرفی و نقد کتاب «بررسی آسیب‌های اجتماعی روسپی‌گری» از سوی انتشارات یادآوران با حضور جامعه‌شناسان و آسیب‌شناسان اجتماعی برگزار می‌شود. این کتاب به مساله روسپی‌گری و وضعیت آن در ایران و جهان می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انتشارات یادآوران نشست معرفی و نقد کتاب «بررسی آسیب‌های اجتماعی روسپی‌گری» را سه‌شنبه (13 اسفندماه) برگزار می‌کند. این اثر تالیفی را سعید مدنی نوشته و نشر یادآوران آن را به چاپ رسانده است. 

این کتاب که در شش فصل تنظیم شده است، پس از بررسی مفهوم روسپی و سایر مفاهیم مرتبط با آن، مروری تاریخی بر وضعیت روسپی‌گری در ایران و جهان دارد و به ارایه نظریه‌های زیست‌شناختی، روان‌شناختی، جامعه‌شناختی، جرم‌شناختی و فمینیستی درباره روسپی‌گری پرداخته و به سوالاتی چون «زنان روسپی چه کسانی هستند؟» و «چرا برخی زنان روسپی می‌شوند؟» پاسخ داده می‌شود. همچنین بررسی ابعاد حقوقی تن‌فروشی و ارتباط روسپی‌گری با بیماری ایدز از دیگر موضوع‌های محوری این کتاب هستند. 

نشست معرفی و نقد این کتاب با حضور جامعه‌شناسانی چون «مروئه وامقی»، استاد علوم اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توابخشی، «امیر حمزه زینالی»، عضو گروه پژوهشی رفاه اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، «معصومه دژمان»، استاد علوم اجتماعی دانشگاه علوم بهزیستی و «پیام روشنفکر»، پژوهشگر و نویسنده در حوزه مسایل اجتماعی، شهری و سیاست اجتماعی برگزار می‌شود. 

نشست معرفی و نقد کتاب «بررسی آسیب‌های اجتماعی روسپی‌گری» از ساعت 17 تا 19 سه‌شنبه (13 اسفند‌ماه) در خانه فرهنگ سیمرغ (نشر یادآوران) واقع در بلوار كشاورز، خیابان برادران عبدالله‌زاده، کوچه رستاک، بین ورنوس و شوریده، شماره 5 برگزار می‌شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها