شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۳
«قنداق» نویسنده ژاپنی نقد می‌شود

داستان کوتاه «قنداق» اثر یوکیو میشیما، نویسنده ژاپنی، فردا در فرهنگسرای فردوس نقد می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بخشی از داستان «قنداق» که در مجموعه داستان «داستان پیانو» ترجمه و منتشر شده است، فردا، یکشنبه، 11 اسفند از ساعت 16 در فرهنگسرای فردوس به طور گروهی خوانش و سپس با حضور جعفر توزنده‌جانی نقد می‌شود.

مجموعه داستان «داستان پیانو» كه سال 1390 با ترجمه و گردآوری حسین اکبریان‌طبری از سوی انتشارات «نقش و نگار» به چاپ رسید، دربرگیرنده داستان‌هایی از نویسندگان مختلف پنج قاره از جمله یوکیومیشیما، گابریل گارسیا مارکز، آنتوان چخوف و آمی‌تن است. «قنداق»، «شبی با شاهزاده گرسنه»، «راز»، «عزیزم»، «طنین زمین»، «سلام»، «مادر»، «داستان پیانو»، «نجیب‌زاده جنگل» و «همسایگان» نام این داستان‌ها هستند.

در توضیح این کتاب آمده است: «این داستان‌ها به گونه‌ای گویای آن هستند كه با وجود تفاوت فرهنگ‌ها، ملیت‌ها و سرزمین‌ها، تنگناها و دشواری‌های زندگی بشر، نحوه تلاش‌ انسان‌ها در موقعیت‌های مقابله با ناكامی‌ها و تلخ‌كامی‌ها به یكدیگر شبیه اند.»

یوکیو میشیما نویسنده و نمایشنامه نویس ژاپنی در سال 1925 میلادی متولد شد. وی در کشورهای جهان نویسنده‌ای شناخته‌شده‌ محسوب می‌شود و رمان‌های او در انگلستان و امریکا از محبوبیت خاصی برخوردار است.

فرهنگسرای فردوس در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهار راه مخابرات واقع شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها