چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
داستان مصور گیلکی با حضور گوزن در رشت رونمایی می‌شود

داستان مصور «گوزن در رشت» با طراحی و نویسندگی داریوش رمضانی در رشت رونمایی می‌شود. این نخستین داستان مصور منتشر شده به زبان گیلکی در قالب کتاب است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نخستین داستان مصور به زبان گیلکی با طراحی و نویسندگی داریوش رمضانی، کاریکاتوریست، روز جمعه، نهم اسفند، از ساعت 17 و 30 دقیقه در کتابفروشی «ماه نو» شهر رشت رونمایی می‌شود.

رمضانی درباره این کتاب توضیح داد: «گوزن در رشت» کتابی با داستان طنز و در حدود 55 صفحه است و ماجرای گوزنی از رشت که در تهران زندگی می‌کند، در آن روایت و تصویر شده است. او شبی خواب اسب فلکه گلسار شهر رشت را، که مجسمه‌ای قدیمی در شهر رشت است، می‌بیند و این اسب به او می‌گوید که باید برای انجام ماموریتی به رشت بیاید. بعد از این که این خواب چندین بار به سراغ گوزن می‌آید او تصمیم می‌گیرد راهی رشت شود.

 



این کاریکاتوریست که برگزیده چندین جایزه بین‌المللی شده است، افزود: در این کتاب یک داستان واحد روایت و در آن چندین محله شهر رشت معرفی می‌شود.

وی که از سال 1380 تاکنون به عنوان کاریکاتوریست با ماهنامه «طنز و کاریکاتور» همکاری می‌کند، درباره پیشینه این داستان و چگونگی شکل‌گیری شخصیت اصلی آن گفت: شخصیت این گوزن از حدود 10 سال پیش در مجله «طنز و کاریکاتور» شکل گرفت و ماجراهایش به صورت کمیک استریپ در مجموعه‌ای به نام «گوزن‌ هم گوزن‌های قدیم» منتشر می‌شد. «گوزن در رشت» هم نخستین کتاب مصوری است که از این شخصیت به چاپ می‌رسد و داستانش به زبان گیلکی بیان شده است.

رمضانی موفق به کسب جایزه اول مسابقه بین‌المللی کاریکاتور تورهان سلجوق ترکیه (2011)، کسب لوح تقدیر مسابقه بین‌المللی PIRACICABA برزیل (2011)، لوح تقدیر مسابقه بین‌المللی CANADIAN BANANA کانادا (2010)، جایزه اول مسابقه بین‌المللی کاریکاتور تبریز (2008)، جایزه اول مسابقه بین‌المللی کاریکاتورUMO هند (2007)، جایزه بزرگ دوسالانه بین‌المللی کاریکاتورEUROHUMOUR ایتالیا (2006)،‌ جایزه ویژه جوان خارجی مسابقه بین‌المللی کاریکاتورYUMIURI ژاپن (1994)، لوح تقدیر مسابقه بین‌المللی کاریکاتور چین (2006)، لوح تقدیر مسابقه بین‌المللی کاریکاتور تهران با موضوع معضلات شهری (2004)، لوح تقدیر مسابقه بین‌المللی کاریکاتور تبریز ( 2003)، لوح تقدیر مسابقه بین‌المللی کاریکاتور سوریه ( 2006) و کسب چند جایزه از مسابقات داخلی کاریکاتور شده است.

«مورچه کوچولوی تنها»، «کتاب لطفا بیدارم نکن» و «گوزن هم گوزن‌های قدیم» نام کتاب‌های منتشر شده از رمضانی هستند.

‎ کتابفروشی «ماه نو» در شهر رشت، بلوار معلم، میدان سرگل، ساختمان کسری واقع شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها