سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۴
هر دانش‌آموزی قرآن را آسان‌تر می‌خواند

مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم می‌گوید: قرآن دانش‌آموزی که به شیوه کم‌علامت منتشر می‌شود، قرآن خواندن را برای دانش‌آموزان آسان‌تر می‌کند.

محمد بابایی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: قرآن دانش‌آموزی مطابق با قرآن حکیم که به شیوه کم‌علامت پیش از این منتشر شده بود، طراحی شده است.

وی درباره قرآن حکیم اظهار کرد: این قرآن در واقع، شرح تفسیر آیات منتخب است. در دو صفحه مقابل این قرآن، در صفحه سمت راست متن و ترجمه قرآن و در صفحه سمت چپ، نکات تفسیری برجسته انتخاب و توضیحاتی برای این نکته‌ها ارایه شده است. نکات مهم تفسیری با استفاده از تفاسیر معتبر شیعه و سنی با کمک استادان قرآن استخراج شده است. 

مدیر اجرایی و ارتباطات مرکز طبع و نشر قرآن کریم با بیان این‌که «قرآن دانش‌آموزی» نیز مانند قرآن حکیم است، اظهار کرد: از دو سال پیش به کمک پژوهش‌های آماری با همکاری مرکز آمار ایران و وزارت آموزش و پرورش موضوعات مورد توجه دانش‌آموزان در متن قرآن را شناسایی و استخراج کردیم. 

وی عنوان کرد: این موضوعات با توجه به علاقه‌مندی و نیازهای دانش‌آموزان در مقاطع سنی مختلف بررسی و مانند قران حکیم توضیحات تفسیری آن مقابل متن و ترجمه قرآن بیان شده است. 

بابایی با بیان این‌که اثر حاضر دربردارنده 600 نکته ویژه برای دانش‌آموزان است، عنوان کرد: در این قرآن نکات ویژه با زبانی ساده، روان و همه‌فهم بیان شده و قابل استفاده برای همه مقاطع سنی دانش‌آموزان است.

وی یادآور شد: متن قرآن دانش‌آموزی متن مصحف جمهوری اسلامی ایران است که به شیوه کم‌علامت پیش از این از سوی مرکز طبع و نشر قرآن کریم منتشر شده بود. شیوه کم‌علامت نیز مطابق با نشانه‌های نگارشی طراحی شده است که خواندن قرآن را آسان‌تر می‌کند. این شیوه امروزه در مدارس برای دانش‌آموزان آموزش داده می‌شود. 

قرآن دانش‌آموزی تا پایان سال از سوی انتشارات مرکز طبع و نشر قرآن کریم منتشر و روانه بازار کتاب خواهد شد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها