دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۸
نشان «ماهی سیاه کوچولو» به آثار برگزیده شورا می‌رسد

نشان «ماهی سیاه کوچولو» اثر فرشید مثقالی به آثار برگزیده شورا و تندیس و لوح جایزه ادبی «عباس یمینی شریف» به آثار برگزیده شعر در مراسم پنجاه و یکمین سالگرد شورای کتاب کودک اهدا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مراسم پنجاه و یکمین سالگرد شورای کتاب کودک، چهارشنبه 7 اسفند 92 از ساعت 16 تا 18 در تالار اجتماعات حسینیه ارشاد برگزار خواهد شد.

در این مراسم نوش‌آفرین انصاری، عضو هیئت مدیره و دبیر شورای کتاب کودک؛ خانم جهان حلو، رئیس شعبه ملی فلسطین در دفتر بین المللی کتاب؛ فروغ جمالی، مؤسس جایزۀ جعفر پایور؛ توران میرهادی، نویسنده کودک و نوجوان، شکوه حاجی نصرالله، پروین فخاری‌نیا و جمعی از نویسندگان، شاعران، ناشران و فعالان حوزه کودک و نوجوان حضور خواهند داشت.

اهدای نشان «ماهی سیاه کوچولو» اثر فرشید مثقالی برای آثار برگزیده شورا و اهدای تندیس و لوح جایزه ادبی «عباس یمینی شریف» به آثار برگزیده شعر از دیگر بخش‌های پنجاه و یکین سالگرد شورای کتاب کودک است.

شورای کتاب کودک، سازمانی فرهنگی، پژوهشی، غیردولتی و غیرانتفاعی است که در سال 1341 با هدف کمک به شکوفایی ادبیات اصیل ایرانی و اعتلای کیفی و کمی منابع ادبی و اطلاعاتی برای کودکان و نوجوانان، افزایش دسترسی کودکان ایرانی به کتاب و انواع منابع ادبی و اطلاعاتی، تشویق و حمایت پدیدآورندگان و ناشران ایرانی جهت خلق آثار با ارزش ادبی و اطلاعاتی و توانمندسازی و ارتقاء سطح دانش افراد در حوزۀ ادبیات کودک و نوجوان تأسیس شده است. این شورا در حال حاضر حدود 700 عضو رسمی و وابسته دارد و هزینه های خود را از راه حق عضویت، حمایت های مردمی، اجرای پروژه های فرهنگی و حق التالیف فرهنگنامه به دست می‌آورد.

پنجاه و یکمین سالگرد شورای کتاب کودک، چهارشنبه 7 اسفند 1392 از ساعت 16 تا 18 در تالار اجتماعات حسینیه ارشاد واقع در خیابان شریعتی برگزار می‌شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها