سه‌شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
علم روان‌پرستاری در قاب کتاب معرفی شد

انتشارات اندیشه رفیع، چاپ نخست کتاب «روان‌پرستاری بهداشت روانی 1 » را به قلم محسن کوشان و سعید واقعی روانه بازار نشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب براساس متن بازنگری شده‌ کتاب «راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی انجمن روانپزشکی آمریکا» تالیف شده و سرفصل‌های تعیین شده برای واحد درسی بهداشت روان از سوی شورای عالی برنامه‌ریزی کمیته تخصصی پرستاری مورد تصویب قرار گرفته است.

در 9 فصل این اثر، مولفان با ارایه تاریخچه‌ای از روانپزشکی و روان‌پرستاری، به طبقه‌بندی اختلالات روانی، ملاک‌های تشخیصی اختلالات روانی و انواع راهکار‌های درمانی آن پرداخته‌اند.

بهداشت روانی و ملزومات دارا بودن یک روان سالم و مناسب از دیگر موضوعات مهم این اثر علمی است که در فصل سوم مورد بررسی قرار گرفته است و در آن از بهداشت روان به‌عنوان عامل اصلی در دارا بودن بهداشت جسمی یاد شده است.

«محیط درمانی» و «انگیزه‌ها و نیازها» از دیگر فصول این کتاب روانپزشکی به‌شمار می‌آیند که در آنها خوانندگان با محیط و چگونگی یافتن انگیزه مناسب برای بهبود روان آشنا می‌شوند.


«استرس» از جمله مقوله‌های مهم در علم روان‌شناسی و روانپزشکی است که در این کتاب نیز نویسندگان در فصل‌های پایانی کتاب به آن پرداخته‌اند و مفهوم خود و نیازها را براساس توانایی افراد بررسی کرده‌اند.

نخستین‌چاپ کتاب «روان‌پرستاری بهداشت روانی 1» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 239 صفحه، به بهای 11 هزار تومان از سوی انتشارات رفیع منتشر رسیده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها