دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۴
آثار طراحی حروف نمایشگاه «سرو نقره‌ای 92» مکتوب شد

مجموعه آثار طراحی حروف نمایشگاه دو سالانه «سرو نقره‌ای 92» در یک کتاب به چاپ رسید. این نمایشگاه در آبان 1392 با دبیری مهدی سعیدی و به همت انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نمایشگاه دوسالانه انجمن صنفی طراحان گرافیک در ایران با نام «سرو نقره‌ای 92» آبان گذشته (1392) در بخش‌های مختلف برگزار شد. در این نمایشگاه برای نخستین بار توجه ویژه‌ای به «طراحی حروف فارسی» نشان داده شد و به موازات نمايشگاه اصلی، نمايشگاه ويژه‌ای با نام «قلم‌های فارسی» نیز برگزار شد. 

كتاب حاضر، حاصل تلاش مشترک هنرمندان و طراحان شركت كننده و دبيرخانه اين نمايشگاه در گردآوری و معرفی طرح‌های برتر و منتخب و همچنين آثار برگزيده از سوی داوران است. مجموعه آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه در سه بخش مختلف این کتاب شامل «آثار بخش مسابقه»، «آثار بخش خارج از مسابقه» و «آثار دعوت شدگان» درج شده است. 

کتاب همچنین دو مقدمه به ترتیب به قلم علی رشیدی، رییس هیات مدیره انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و مهدی سعیدی، دبیر نمایشگاه بین‌المللی «طراحی حروف 92» نیز دارد. 

فرزاد اديبی، اونيش امين الهی، پريسا تشكری، علی رشيدی، مهدی سعيدی، كوروش قاضی مراد، مريم كهوند و ساعد مشكی اعضای شورای برنامه‌ریزی نمایشگاه سرو نقره‌ای 92 هستند.

مجید کاشانی، شهرزاد اسفرجانی، بهراد جوانبخت، اسدالله چهره پرداز، پدرام حربی، علی خورشيدپور و مريم عنايتی نیز اعضای هیات انتخاب و داوری آثار بودند. 

علی رشیدی در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «طراحی حروف و در اختیار داشتن حروف فارسی زیبا و کاربردی، یکی از دغدغه‌های همیشگی طراحان گرافیک ایران بوده و هست. تا چندی پیش به جز تعداد معدودی از فونت‌های موجود، اکثر حروف فارسی توسط مهندسین نرم افزار بازسازی و یا طراحی می‌شدند که از نظر طراحی به درستی پاسخ‌گوی نیاز طراحان گرافیک نبوده‌اند. برای حل این مشکل، اکثر طراحان بسته به سلیقه شخصی خود، در اجزا و ترکیب‌بندی این حروف دخل و تصرف کرده و آن‌ها را به شکل دلخواه خود در می‌آوردند.»

کتاب «طراحی حروف» مجموعه آثار به نمایش در آمده در نمایشگاه «سرو نقره‌ای 92»، تولید انجمن صنفی طراحان گرافیک در ایران با شمارگان دو هزار نسخه، 344 صفحه و بهای 40 هزار تومان از سوی انتشارات کتاب آبان در دسترس مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها