یکشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
ابعاد تولید فنی حوزه نشر دانشگاهی بررسی می‌شود

مسوول کارگروه آموزش و توسعه انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، از برگزاری دوره کتاب‌پردازی 2، پس از اتمام بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خبر داد.

مسعود پایدار، مسوول کارگروه آموزش و توسعه انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اظهار کرد: دوره آموزش کتاب‌پردازی 1 با موضوع مبانی تولید فرهنگی، هفته گذشته به اتمام رسید. در این دوره مباحثی مانند ویرایش، نمونه‌خوانی، شیوه‌های استناد به منابع و مراجع آموزش داده شد.

وی ادامه داد: آزمون این دوره، دیروز (سوم اسفندماه) در محل انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی برگزار شد. هفته آینده نیز به فراگیران، متناسب با امتیازی که در این آزمون کسب کرده‌اند، گواهینامه پایان‌دوره ارایه خواهد شد.

مسوول کارگروه آموزش و توسعه انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، افزود: افرادی که موفق به دریافت این گواهینامه شوند، می‌توانند از آن به‌عنوان یک امتیاز مثبت برای فعالیت در مراکز انتشاراتی‌ یا افزایش مهارت‌های خود استفاده کنند.

پایدار در ادامه اظهار کرد: دوره «کتاب‌پردازی 2» نیز با موضوع تولید فنی در حوزه نشر دانشگاهی، پس از اتمام بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در محل انجمن برگزار خواهد شد. در نظر داریم در دوره «کتاب‌پردازی 3» نیز پیشرفت‌های علم مرتبط با دوره «کتاب‌پردازی 1 (مبانی تولید فرهنگی)» و همچنین در دوره «کتاب‌پردازی 4» پیشرفت‌های علم مرتبط با دوره «کتاب‌پردازی 2 (تولید فنی)» را ارایه کنیم.

وی همچنین از برگزاری همایش «بازاریابی در نشر دانشگاهی» پس از پایان بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل این انجمن خبر داد و گفت: در این همایش که طی سه روز متوالی در قالب کارگاه‌های آموزشی برپا می‌شود، متخصصان بازاریابی داخلی حضور خواهند داشت.

مسوول کارگروه آموزش و توسعه انجمن فرهنگی ناشران کتاب دانشگاهی، توضیح داد: برای این‌که مشاوره‌های این متخصصان در همایش مذکور متناسب با مثال‌ها و مسایل صنعت نشر ایران باشد، پیش از برگزاری این همایش، سمیناری برگزار خواهد شد تا اطلاعات، مسایل و موانع صنعت نشر ایران در اختیار آن‌ها قرار گیرد./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها