سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
دارکوب و کرگدن به دیدار بچه‌ها می‌آیند

انتشارات به‌نشر چاپ سوم کتاب «دارکوب و کرگدن» نوشته فرهاد حسن‌زاده و تصویرگری شیوا ضیایی را برای کودکان منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «دارکوب و کرگدن» از مجموعه کتاب‌های پروانه داستان‌ حیوانات را برای کودکان گروه سنی «ب» و «د» نقل می‌کند. 

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم: «دارکوب با خوشحالی دور سر کرگدن پرواز کرد. کرگدن گفت: «تو پرنده خیلی خوبی هستی. اول آمدی روی شاخم نشستی. بعد خواستی با من دعوا کنی و با منقارت چشمم را کور کنی. اما بعد مهربان شدی و خار را از توی چشمم درآوردی. تا هروقت که دوست داری روی شاخم بنشین. اصلا روی سرم لانه بساز...»

فرهاد حسن‌زاده، نویسنده کودک و نوجوان، 20 فروردین 1341 در آبادان متولد شد. او از نویسندگانی است که در تمامی حوزه‌های ادبی از داستان کودکان، نوجوانان تا رمان برای بزرگسالان دست به نگارش زده‌است. حسن‌زاده نوشتن را از دوران نوجوانی با نگارش نمایشنامه و داستان آغاز کرد و در سال 1370 اولین کتابش به نام «ماجرای روباه و زنبور» در شیراز چاپ شد و از آن پس به شکل حرفه‌ای قدم به دنیای نویسندگی در حوزه ادبیات کودکان و نوجوانان گذاشت. 

از حسن‌زاده تا کنون بیش از 60 اثر چاپ شده‌ و برخی از آثار او به زبان‌های انگلیسی، مالایی و چینی ترجمه و انتشار یافته ‌است. همچنین بر اساس بعضی از کتاب‌های او فیلم و انیمیشن تهیه شده‌است.

او تاکنون بیش از بیست جایزه برای آثارش گرفته که مهم‌ترین‌شان نشان ماه طلایی از جایزه جشنواره بزرگ برگزیدگان ادبیات کودک و نوجوان است.

چاپ سوم کتاب «دارکوب و کرگدن» در قالب 24 صفحه در قطع خشتی با شمارگان سه‌هزار نسخه توسط انتشارات به‌نشر منتشر شده است. علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با بهای 35 هزار ریال خریداری کنند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها