دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۵۹
كتاب‌هاي مفيد بدون محدوديت از ناشران خريداري مي‌شوند

امسال تعامل هرچه بيشتر با ناشران و استفاده هرچه‌بيشتر از نياز مراجعان در دستور كار نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور قرار دارد._

محمد حسني، مدير كل امور منابع نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور در بازديد از غرفه نهاد كتابخانه‌هاي عمومي در نمايشگاه بيست و يكم با اعلام اين خبر به خبرنگار خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) گفت: با توجه به اين‌كه تاكنون فقط تعداد محدودي از ناشران كشور بخشي از آثار خود را در اختيار كتابخانه‌هاي عمومي قرار مي‌داده‌اند، امسال كارشناسان نهاد كتابخانه‌هاي عمومي با حضور جدي در نمايشگاه بيست و يكم سعي دارند تا جايي كه مقدور است با تمام ناشران تعامل داشته باشند.

حسني خاطرنشان كرد: بر اين اساس هفت كارشناس از رشته‌هاي تخصصي مختلف به صورت دايم و تعدادي از اساتيد دانشگاه‌ها به شكل موردي به غرفه‌هاي نمايشگاه سر مي‌زنند و كتاب‌هاي باارزش را فارغ از جهتگيري غير منطقي شناسايي مي‌كنند.

مدير كل امور منابع نهاد كتابخانه‌هاي عمومي كشور، گفت: خط قرمز ما در تهيه منابع كتابخانه‌ها شامل كتاب و نشريه، آثار مغاير با ارزش‌هاي ديني و ملي است كه شوراي انقلاب فرهنگي ما را از خريد آن‌ها بازداشته است.

وي توضيح داد: كتاب‌هاي شناسايي شده به صورت محدود خريداري مي‌شوند و در كارگروه‌هاي تخصصي مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرند. درصورتي‌كه يك كتاب خاص ازسوي ناشران مختلف چاپ شده باشد در مورد كيفيت اثر آنها نيز تصميم‌گيري مي‌شود و در نهايت كتاب خريداري و به صورت گسترده در اختيار كتابخانه‌‌هاي عمومي كشور قرار مي‌گيرد.

اين مقام مسوول در پاسخ به اين پرسش خبرنگار ما كه چه مقدار بودجه براي خريد كتاب در نمايشگاه داريد؟ اظهار داشت: بودجه مشخصي در اين باره نداريم . به عبارت ديگر هزينه خريد كتاب در ساير بودجه‌ها مستهلك است. در عين حال تلاش داريم كه بر اساس نياز سنجي از مخاطبان در درجه اول به كتاب‌هاي ادبيات  و سپس دين و علوم اجتماعي توجه كنيم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط