دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
برگزیدگان جایزه ادبی صادق هدایت معرفی شدند

برگزيدگان دوازدهمين دوره جایزه ادبی صادق هدایت معرفي شدند.

به گزارش خبرگزاری كتاب ایران(ایبنا)، داوران دوازدهمين دوره جايزه ادبي صادق هدايت برندگان اين جايزه را معرفي كردند. 

داستان «تلنگر» نوشته مهدی مصطفوی کاشانی؛ ساکن ونکوور کانادا نفر اول و برنده تندیس صادق هدایت شده و در رتبه دوم به ترتيب داستان «شِیکِر» نوشته آرش دبستانی، داستان «لیوان یک‌بار مصرف نیمه‌پر» نوشته بهاره ارشدریاحی و داستان «خانه‌ها» نوشته حسین یونسی از برگزیدگان این جایزه ادبی هستند.
 
در ادامه خلیل نیک‌پور نویسنده داستان «سگ»، امیر یغمایی نویسنده داستان «S.D»، وحید باقری نویسنده داستان «سگ‌های شینگ» و اسماعیل زرعی نویسنده داستان «آینه‌های شکسته» به عنوان نفرات شايسته تقدير معرفي شده و با اهدای قاب و مدال هدایت تقدیر شدند.
 
مراسم اختتاميه دور دوازدهم جايزه ادبي صادق هدايت به دليل در اختيار نداشتن جاي مناسب برگزار نشده است. به اين ترتيب نفرات برگزيده موظفند كه به طور مستقيم اين جوايز را از جهانگير هدايت؛ برادرزاده صادق هدايت دريافت كنند. 
 
پيش‌تر داوران دوازدهمین دوره جایزه ادبی صادق هدایت از میان 29 اثر داستانی که به مراحل پایانی این جایزه رسیده بودند، عناوین هشت داستان را به عنوان داستان‌های راه یافته به آخرین مرحله ارزشیابی این جایزه معرفی كرده بودند.

در دوازدهمین دوره از این جایزه، 1776 داستان به دبیرخانه مسابقه ارسال شد که پس از دو مرحله داوری، 29 داستان به مرحله نهایی این جایزه راه یافتند. در مرحله بعدی هشت اثر از این میان انتخاب شد و در نهایت از چهار اثر برگزیده 28 بهمن، روز تولد صادق هدایت، قدردانی می‌شود. به این ترتیب نفر اول برنده تندیس و سه نفر بعدی برنده لوح افتخار خواهند شد.

«جایزه ادبی صادق هدایت، جایزه‌ای ادبی است که سالانه به آثار انتشار یافته در زمینه ادبیات داستانی به زبان فارسی در ایران از سوی دفتر هدایت و وب‌گاه سخن اعطا می‌شود./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها