جمعه ۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
«مراحل چهل‌گانه محاسبات سازه‌های ساختمانی» تجدیدچاپ شد

ویرایش دوم کتاب «مراحل چهل‌گانه محاسبات سازه‌های ساختمانی(فولادی و بتن مسلح)» تجدیدچاپ شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، كتاب «مراحل چهل‌گانه محاسبات سازه‌های ساختمانی(فولادی و بتن مسلح)» به قلم مشترک دکتر علیرضا تقوی‌کنی و مهندس مهدی میرزاخانی به‌رشته تحریر درآمده است.

این اثر، شیوه کار با نرم‌افزار كامپیوتری SAP 2000 كه در حوزه‌های آنالیز و طراحی سازه‌های مهندسی كاربرد دارد، به صورت گام به گام (در چهل مرحله) آموزش داده است.

ترسیم هندسه، چک کردن تیرها و ستون‌ها از نظر یکپارچگی، کنترل صحت ترسیم هندسی، ساخت مصالح، ساخت مقطع، ساخت سطوح، معرفی ماهیت بار ثقلی، محاسه ضریب برش پایه در جهت x و y، معرفی ماهیت بارهای لرزه‌ای، وزن موثر لرزه‌ای We، خاموش کردن گزینه، ترکیبات بار، تخصیص تکیه‌گاه‌ها، تخصیص دیافراگم صلب، تخصیص مقاطع ساخته شده در بند 5 به تیرها و ستون‌ها و بادبندها، تخصیص مقاطع ساخته‌شده در بند 6 به کف‌ها و بارگذاری از جمله مراحل چهل‌گانه مذکور محسوب می‌شوند.

مطالب این كتاب با تمرین‌ها، مثال‌ها و تصاویر همراه است. نگارندگان پس از بیان كلیاتی درباره این نرم‌افزار، قابلیت‌ها، فرمان‌ها و محیط‌های گرافیكی آن را معرفی می‌كنند.

مولفان در این اثر، روش‌های مدل‌سازی هندسی، تسهیلات نمایشی، بارگذاری استاتیكی و دینامیكی سازه، آنالیز مدل، طراحی بتنی و فولادی همچنین نمایش و چاپ فایل‌های متنی را شرح داده‌اند.

چاپ دوم، کتاب «مراحل چهل‌گانه محاسبات سازه‌های ساختمانی(فولادی و بتن مسلح)» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 96 صفحه، به بهای 9 هزار و 800 تومان از سوی موسسه انتشاراتی جهان جام جم راهی بازار نشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها