دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۹
برپایی نمایشگاه کتاب موسیقی سبب انس ناشران و هنرمندان می‌شود

ناصر نظر، سرپرست گروه پارس گفت که آموزش از طریق کتاب‌های موسیقی به رشد و تعالی این هنر می‌انجامد. به باور وی، برپایی غرفه‌های کتاب موسیقی در حاشیه جشنواره‌ها سبب انس و الفت علاقه‌مندان موسیقی و ناشران می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ناصر نظر گفت: کتاب‌های موسیقی بهترین و مطمئن‌ترین منبع برای آموزش خوانندگی هستند. 

سرپرست گروه «پارس» با ابراز خشنودی از طرح دفتر موسیقی وزارت ارشاد اسلامی برای برپایی غرفه‌های کتاب در حاشیه جشنواره موسیقی سال آینده گفت: برپایی غرفه‌های کتاب موسیقی در حاشیه جشنواره‌ها، باعث انس و الفت بین علاقه‌مندان موسیقی و ناشران  و ترغیب برای تقویت دانش موسیقی می‌شوند. 

مولف کتاب «دنیای شادی» اظهار کرد:‌ کتاب‌های موسیقی بیشتر برای دانشجویان و هنرجویان موسیقی مفید هستند؛ چون کتاب‌های موسیقی مانند کتاب‌های سینمایی یا تئاتر نیستند که برای هر کسی قابل درک باشند. 

ناصر نظر متولد تهران است. وی از سال 1350 موسیقی را با شرکت در کلاس‌های ارف کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان آغاز کر و سال 1355 ساز کلارینت و پیانو را در کارگاه رادیو و تلویزیون ملی ایران فراگرفت. نظر، پس از انقلاب تدریس موسیقی ارف را در کارگاه موسیقی آغاز و گروه مربیان ارف را سال 1364 تاسیس کرد. وی فنون رهبری ارکستر را زیر نظر حشمت سنجری فراگرفت و سال 1369 ارکستر پارس و گروه کر پارس را تشکیل داد و از آن سال تاکنون در جشنواره‌های متعدد موسیقی فجر و روز جهانی کودک برنامه اجرا کرده است؛ همچنین او نخستین ارکستر سمفونیک نوجوان را پایه‌گذاری کرده ‌است. 

از وی تاکنون کتاب‌هایی مانند «ترانه‌های شادی»، «دنیای شادی»، «ترانه‌های کوچک برای بیداری» و «آموزش مقدماتی فلوت ریکوردر» از سوی نشر تصنیف به چاپ رسیده‌اند. 

گروه 156 نفره پارس به سرپرستی ناصر نظر جمعه، 25 بهمن ساعت 18:30 در سالن اریکه ایرانیان در بخش کودک و نوجوان بیست‌ونهمین جشنواره موسیقی فجر بر روی سن رفتند./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها