یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۵:۳۱
شناسایی «محصول خوب محصول بد» در بازار کتاب

«محصول خوب محصول بد» عنوان اثری با محوریت کیفیت و محصولات فن‌آوری و صنایع است که به همت انتشارات دنیای اقتصاد به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «محصول خوب، محصول بد (عوامل بنیادین در دستیابی به کیفیت بی‌نظیر)» تالیف جیمز آل. ‌آدامز و با ترجمه شهرام خلیل‌نژاد، در 10 فصل تنظیم و به بازار نشر عرضه شده است.

سه فصل نخست کتاب با عنوان‌های «محصول و کیفیت»، «موانع بهبود کیفیت محصول» و «عملکرد، هزینه و قیمت» به مباحثی مانند روند‌های آتی، رشد جمعیت و تغییر سلطه، رقابت جهانی، عمیق‌تر فکر کنیم، پیچیدگی هزینه و قیمت پرداخته‌اند. 

مولف در نخستین فصل کتاب در تشریح اهمیت کیفیت آورده: «یک محصول تمام عیار می‌تواند برای همه باشد. سازندگان آن رشد می‌کنند و ثروتمند می‌شوند و استفاده‌کنندگان نیز خوشحال خواهند بود، زیرا زندگیشان پیشرفت می‌کند. توزیع کنندگان از تقاضا برای محصول سرمست می‌شوند و رسانه نیز از اثرات مثبت و آشکار آن بهرمند می‌شود.»

سه فصل بعدی کتاب با عنوان‌های «تناسب انسانی»، «استاد کاری» و «محصولات، احساسات و نیاز‌ها» به موضوعاتی مانند تناسب حسی، صنعت و مساله فرهنگ و عشق، نفرت یا نارضایتی اشاره دارند.
 
در چهارمین فصل کتاب نویسنده در پاسخ به این پرسش که  «آیا محصولات موجود با انسان تناسب دارند؟» معتقد است: «از آنجا که محصولات صنعتی به دنبال خدمت به انسان‌ها هستند، تناسب بین محصولات و انسان‌ها موضوعی با اهمیت است. تمایل به چنین تناسبی به‌طور حتم امر جدیدی نیست.» 

«زیبا، بی‌نظیر و ظریف»، «نماد‌ها و ارزش‌های فرهنگی»، «محدودیت‌های جهانی» و «نتیجه‌گیری، آموزه‌های ما چه بودند؟» عنوان‌های چهار فصل پایانی کتاب حاضر هستند که به موضوعاتی مانند فرزانگی از مجاری تجربه، ما کیستیم، کوه یخ و ما به کجا می‌رویم، اختصاص دارند. 

نویسنده در فصل هشتم کتاب با طرح پرسش «ما کیستیم؟» درباه نمادها و ارزش‌های فرهنگی گفته که نماد چیزی مشخص است که دلالت بر چیزی انتزاعی دارد. نمونه‌هایی از نماد‌ها را می‌توان صورت خندان ، کبوتر سفید و یک کلمه نوشته شده دانست. محصولات صنعتی نیز نمادین هستند و درست با نادرست پیغامی را در مورد مالک آن منتقل می‌کنند.

نخستین چاپ کتاب «محصول خوب، محصول بد (عوامل بنیادین در دستیابی به کیفیت بی‌نظیر)» با شمارگان یک‌هزار و 100 نسخه در 232 صفحه، به بهای 12 هزار تومان به همت انتشارات دنیای اقتصاد منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها