یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
حضور «همینگوی خبرنگار» در ایران

مجموعه مقالات خالق «وداع با اسلحه» در مجموعه‌ای به نام «همینگوی خبرنگار» با ترجمه کیهان بهمنی منتشر می‌شود.

کیهان بهمنی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، از انتشار کتاب «همینگوی خبرنگار» خبر داد و اظهار کرد: این کتاب شامل 75 مقاله از چهار دهه روزنامه‌نگاری ارنست همینگوی است و اثری جامع از مقالات وی محسوب می‌شود.

وی درباره این کتاب چنین توضیح داد: با خواندن مقاله‌های همینگوی در می‌یابیم که پایه و اساس بسیاری از داستان‌های وی همین مقاله‌ها بوده‌اند. کتاب در 5 بخش نوشته شده و اغلب موضوعات روی داده از ابتدای کار حرفه‌ای همینگوی در سال 1920 را تا اواخر دهه 50 میلادی در بر می‌گیرد. به نوعی می‌توان گفت این نوشته‌ها بهترین مقاله‌های وی هستند. 

همینگوی در آخرین سال از قرن 19 میلادی به دنیا آمد. این نویسنده و روزنامه‌نگار آمریکایی، تاثیر زیادی بر روند داستان‌نویسی قرن بیستم گذاشت. همینگوی اغلب آثارش را بین دهه‌های 20 تا 50 میلادی نوشت و در سال 1954 میلادی برنده جایزه ادبی نوبل شد.

نخستین کتاب منتشر شده از همینگوی در ایران کتابی با ترجمه پرویز داریوش بود و «به راه خرابات» نام داشت. این کتاب در سال 1346 منتشر شد و سه سال بعد اثر مطرح همینگوی، «وداع با اسلحه» در اختیار علاقه‌مندان به ادبیات قرار گرفت. داریوش که نقش مهمی در شناساندن همینگوی به ایرانیان داشت، بعدها هم آثاری از وی را ترجمه کرد و در کنار ابراهیم گلستان و نجف دریابندری به عنوان مترجم آثار همینگوی شناخته می‌شود.

 بهمنی این اثر را به نشر ثالث سپرده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها