جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۴
«امپراتوری عثمانی در عصر دگرگونی تنظیمات» نقد می‌شود

«امپراتوری عثمانی در عصر دگرگونی تنظیمات» نوشته «خلیل اینالجیق» و «محمد سید دانلی اوغلو» با ترجمه رسول عربخانی که اثر شایسته تقدیر جایزه کتاب سال شده است، در دانشکده مطالعات جهان نقد و بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، انجمن ایرانی مطالعات جهان نشست نقد و بررسی کتاب «امپراتوری عثمانی در عصر دگرگونی تنظیمات» نوشته «خلیل اینالجیق» و «محمد سید دانلی اوغلو» با ترجمه رسول عربخانی را شنبه (26 بهمن‌ماه) در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران برگزار می‌کند. 

در این نشست مترجم کتاب که پژوهشگر مسایل ترکیه است، سخنرانی خواهد کرد و مباحثی مانند نوگرایی، انقلاب ترکان جوان، سکولاریسم، غرب‌گرایی، سنت و مدرنیته و تغییر الفبا در ترکیه مطرح و بررسی می‌شود. 

«امپراتوری عثمانی در عصر دگرگونی تنظیمات» مجموعه‌ای از مقالات تحقیقی پژوهشگران ترک و غیرترک درباره تاریخ تنظیمات عثمانی است که به‌قلم دو پژوهشگر عثمانی‌شناس حال حاضر ترکیه تنظیم و گردآوری شده است. همچنین این مجموعه بر جنبه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی عصر تنظیمات، به‌عنوان مهم‌ترین بخش تاریخ اصلاحات سده نوزدهم میلادی عثمانی پرتو افکنده و اطلاعات تخصصی ارزشمندی را برای استفاده علاقه‌مندان تاریخ اصلاحات در عصر عثمانی و خاورمیانه عرضه می‌کند. عصر تنظیمات به سال‌های ۱۸۰۸ تا ۱۸۷۹ میلادی در تاریخ عثمانی اطلاق می‌شود. 

حسن حضرتی، پژوهشگر تاریخ در مقدمه این کتاب نوشته است: «اندیشه‌های اصلاحی مردان تنظیمات، بیش از آن‌که به نوعثمانیان نزدیک باشد، قرابت بیشتری با تفکر ترکان جوان داشت.» 

رسول عربخانی، مترجم «امپراتوری عثمانی در عصر دگرگونی تنظیمات» به‌تازگی برای این اثر شایسته تقدیر سی‌ویکمین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران شده است.

نشست نقد و بررسی کتاب «امپراتوری عثمانی در عصر دگرگونی تنظیمات» ساعت 15 شنبه (26 بهمن‌ماه) در دانشکده مطالعات جهان به نشانی خیابان کارگر شمالی، بالاتر از خیابان پانزدهم، پردیس شمالی دانشگاه تهران برگزار می‌شود و حضور برای تمامی علاقه‌مندان در آن آزاد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها