یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
«لحظه‌ها جا مي‌مانند» میهمان ششمين نشست باشگاه كتاب می‌شود

رمان «لحظه‌ها جا مي مانند» برگزیده جشنواره داستان انقلاب و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران در ششمين نشست «باشگاه کتاب» فرهنگسراي انقلاب اسلامي نقد و بررسی می شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از روابط عمومي فرهنگسراي انقلاب اسلامي، در اين نشست كه 29 بهمن با حضور يوسف قوجق، نویسنده این کتاب برگزار مي‌شود، محمد كاظم مزيناني و اسماعيل حسن‌بيگی به نقد بررسي این اثر مي‌پردازند. در این مراسم تعدادی از بازیگران تئاتر و سینما بخش‌هایی از این رمان را روخوانی می‌کنند. 

«لحظه ها جا می مانند» در پنجمین دوره جشنواره داستان انقلاب مورد تقدیر قرار گرفت و در بیست و ششمین دوره کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران (سال 1392) شایسته تقدیر شناخته شد. این رمان روايتي از وقايع پنجم آذر سال 57 در گرگان و یادآور حماسه‌ای ماندگار از آزادیخواهی و ظلم ستیزی مردم گرگان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی است. 

قوجق، نویسنده رمان «لحظه ها جا می‌مانند»، متولد 1347 و دانش‌آموخته ادبیات فارسی و مردم شناسی (مقطع کارشناسی ارشد) است. از آثار او می‌توان به کتاب‌های «نبرد در قلعه گوک تپه» اثر برگزیده جشنواره شهید غنی پور1377، «مردان فردا» اثر تقدیر شده در نخستین جشنواره ملی انتخاب کتاب سال کودک و نوجوان 1390، «یاد یوسف» تقدیر شده در پانزدهمین جشنواره کتاب سال دفاع مقدس، «سنجاقک‌ها روی آب»، «کوه زیر پای من است»، «موج اول» تقدیرشده در نخستین دوره بهترین کتاب دفاع مقدس 1372 و «لالو» اشاره کرد. باشگاه كتاب فرهنگسرا امکان امانت این کتاب به اعضای کتابخانه‌ها و تهیه آن با تخفيف 50 درصدی را پیش از برگزاری جلسه نقد و بررسی فراهم کرده است. علاقه‌مندان برای دريافت كتاب می‌توانند با شماره 55408657 تماس بگیرند. ششمين نشست «باشگاه كتاب» در ادامه سلسله برنامه‌هاي «ماه بهار» با همکاری انتشارات شهرستان ادب، سه شنبه 29 بهمن ساعت 16 در سالن سپيده فرهنگسراي انقلاب اسلامي برگزار مي‌شود. 

فرهنگسراي انقلاب اسلامي در بزرگراه شهيد نواب صفوي، تقاطع پل كميل، ابتداي كميل شرقي واقع شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها