چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۹
رونمایی «عصر تباهی» در حوزه هنری

مجموعه كاریكاتور «عصر تباهی» اثر مهدی امینی شنبه 19 بهمن در سالن مرحوم امیرحسین فردی (اندیشه 2) حوزه هنری رونمایی می‌شود.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری همزمان با ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، مجموعه كاریكاتور مهدی امینی كه توسط انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است، ساعت 15 و 30، شنبه 19 بهمن با حضور شخصیت‌هایی چون مسعود شجاعی طباطبایی رییس خانه كاریكاتور ایران و مسوولان دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری رونمایی می شود.

امینی درباره این اثر می‌گوید : نكته مهم برای تدوین كتاب «مجموعه كاریكاتور عصر تباهی» شناساندن ابعاد مختلف انقلاب به زبان هنر برای نسل جوان امروز بود زیرا پیش از این كمتر كتابی با این محوریت و با استفاده از هنر كاریكاتور منتشر شده بود. دغدغه تالیف و تدوین این كتاب از سال 1388 زمانی كه در دانشگاه، حوزه علمیه و سپاه پاسداران مشغول تدریس بودم، پدید آمد و به این نتیجه رسیدم برای به تصویر كشیدن موضوع‌های متنوع انقلاب اسلامی باید از بازخوانی تاریخ و بررسی ریشه جریانات پیش از انقلاب و دوران رژیم پهلوی اول و دوم استفاده كنم.

وی ادامه می‌دهد: اسناد منتشر شده توسط مراكز اسنادی و مطالعه 18 كتاب در حوزه تاریخ معاصر، منابع تدوین این كتاب بودند. رخداد‌های تاریخی در این اثر از كودتای 28 مرداد 1332 با بازگشت محمدرضا پهلوی به كشور آغاز می‌شود و تا 22 بهمن ماه 1357 ادامه دارد.

انتشارات سوره مهر «مجموعه كاریكاتور عصر تباهی» را در قطع وزیری، 96 صفحه و با شمارگان 2500 نسخه منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها