دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۵
برگزاری 40 نشست تخصصی دین‌پژوهی

با تصویب شورای دین‌پژوهان کشور، 40 نشست تخصصی با موضوعات و مباحث مهم دین‌پژوهی در دبیرخانه دین‌پژوهان کشور در قم و تهران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دبیرخانه دین‌پژوهان کشور، «آیت پیمان» مدیر این مرکز پژوهشی ضمن اعلام اين خبر افزود: این نشست‌های علمی و تخصصی با حضور صاحب‌نظران، استادان و پژوهشگران علوم دینی حوزه، دانشگاه و مراکز پژوهشی برگزار می‌شود و سعی خواهد شد تا توسط پژوهشگران متخصص پاسخ‌های کارشناسی و علمی دقیق به مسایل و شبهات رایج داده شود.

وی ادامه داد: پاسخگویی به شبهات اساسی در موضوعات کلام، عقاید، فلسفه، عرفان، اخلاق، سیره، تاریخ، علوم قرآنی از جمله اولویت‌های مدنظر دین‌پژوهان حاضر در این نشست‌ها خواهد بود.

پيمان افزود: تاکنون شش نشست تخصصی سالانه دین‌پژوهان درباره مباحث مهم عاشورایی و دو نشست تخصصی درباره پیامبر اکرم(ص) و ائمه(ع) برگزار شده است و به زودی نیز دو نشست تخصصی دیگر پیرامون مباحث مبعث و سیره پیامبر(ص) نیز برگزار خواهد شد. 

وی اظهار کرد: مجموعه مباحث علمی نشست‌های دین‌پژوهان علاوه بر انعکاس در پایگاه‌های اینترنتی علمی و رسانه‌های مکتوب، در آینده نزدیک در قالب سلسله کتاب‌های دین‌پژوهی تنظیم و منتشر می‌شوند. 

پیمان افزود: نشست آینده دین‌پژوهان ماه آینده با موضوع سیره نبوی توسط استاد مصطفی دلشاد تهرانی در قم برگزار می‌شود.

به گفته مديرعامل دين‌پژوهان، روند برگزاری این نشست‌ها تنها به روش ارایه و سخنرانی نیست، بلکه این نشست‌ها در قالب کرسی آزاد اندیشی علمی برگزار می‌شوند تا محققان و استدانی که به عنوان مخاطب حضور می‌یابند، بتوانند به نقد و ارایه دیدگاه بپردازند تا مباحث مطروح شده کارشناسانه‌تر و علمی تر در جامعه ارایه شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها