دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰
«عارف» سخنان ناگفته کاندیدای ریاست جمهوری سال 92

گفت‌وگوی ماهنامه مدیریت ارتباطات با محمدرضا عارف، کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در قاب کتاب نشست. این اثر با عنوان «عارف» به کناره‌گیری از رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم وی می‌پردازد.

امیرلعلی، یکی از تهیه‌کنندگان کتاب با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این گفت‌وگو با همکاری امیرعباس تقی‌پور انجام شده و به این مساله می‌پردازد که عارف 20 خردادماه 1392 و تنها سه روز  به برگزاری یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری اسلامی مانده از کاندیداتوری انصراف داد.

وی افزود: این مصاحبه‌ نیز ظهر روز یکشنبه 26 خردادماه و 24 ساعت پس از اعلام رسمی نتایج انتخاباتی انجام شد و عارف در آن به تبیین دیدگاه‌ها و سیاست‌های گذشته، حال و آینده خود پرداخته است.

لعلی با اشاره به محتوای این گفت‌وگو عنوان کرد: عارف در این گفت‌وگو به رخدادهای بعد از انتخابات سال 88 می‌پردازد و سپس به رویکرد خود در بنیاد امید اشاره دارد این‌که امید به آینده را از جمع‌های کودک در بنیاد امید به مرور به میان افراد دیگر جامعه منتقل کرده است.

وی ادامه داد: عارف همچنین در این گفت‌وگو از رابطه و تعامل خود با رهبری انقلاب، بیم‌ها و امیدهایش برای حضور در عرصه انتخابات و کاندیداتوری، خط ‌قرمزها، پایبندی‌ به اعتقادات و سیدمحمد خاتمی، رییس‌جمهوری پیشین کشور، میزان تحقق اهدافش، آمادگی‌ برای همکاری با رییس‌جمهوری و توصیه به وی برای استفاده از تجارب روسای جمهور سابق و از جمله محمود احمدی‌نژاد در قالب مشاور ارشد دیگر پاسخ می‌دهد. 

این پژوهشگر با بیان این‌که در این‌ گفت‌وگو به بحث زندانیان سیاسی و مسأله موسوی، رهنورد و کروبی نیز اشاره شده است، یادآور شد: وی این موضوع را استخوان لای زخم دانسته و با بیان این‌که برای حل این موضوع‌ها تا حد توانش کمک خواهد کرد، گفته که امیدوارم این مسأله از وادی هماهنگی و همکاری با نهادهای ذیربط حل شود و حل آن به استمرار روحیه پرشور و بانشاط موجود در جامعه کمک کند.

به گفته لعلی، کتاب «عارف» اوایل اسفندماه امسال در قطع پالتویی و 44 صفحه از سوی انتشارات سیمای شرق منتشر می‌شود.

پیش از این کتاب «صراحت‌نامه» آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، «دیپلماسی» منوچهر متکی، «سانسور» مهدی کلهر، «سیاست مطبوعات» محمدجعفر محمدزاده و «بازمهندسی فرهنگی» امیر خوراکیان توسط انتشارات سیمای شرق منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها