دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴
انتشار دو کتاب در حوزه سیاست از سوی قومس

کتاب‌های «درآمدی بر علم سیاست» و «روان‌شناسی سیاست» از سوی انتشارات قومس به‌زودی وارد بازار نشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «درآمدی بر علم سیاست» نوشته «مایکل جی.راسکین»، «رابرت ال.کورد»، «والتر اس.جونز» و «جیمز ای. مدایروس» از استادان علوم سیاسی آمریکا و با ترجمه علی اردستانی کتابی است که به بحث درباره اهمیت علم سیاست می‌پردازد. 

نویسندگان این کتاب سعی دارند تا با تمرکز بر حوزه معنایی علم سیاست، ویژگی‌های این علم را بر اساس اصول علمی تعریف و تبیین کنند. 

نثر روان و رسای این اثر، تسلط مولفان بر موضوع مورد بحث، تکیه بر روش‌شناسی درست و استفاده از داده‌ها و اطلاعات به‌روز در تالیف، آن را به اثری قابل فهم برای عموم مخاطبان تبدیل کرده است. 

کتاب «درآمدی بر علم سیاست» بر اساس چاپ‌های دهم و یازدهم این کتاب در آمریکا از سوی دکتر علی اردستانی ترجمه شده و قرار است با شمارگان یک‌هزار نسخه و به قیمت 20 هزار تومان به زودی به همت انتشارات قومس منتشر شود. 

علاوه بر این، نشر قومس، کتاب دیگری را در همین حوزه با عنوان «روان‌شناسی سیاست» نوشته «دیوید پاتریک هاوتن» دانشیار علوم سیاسی در دانشگاه مرکزی فلوریدا و برگردان علی‌اشرف نظری و شهرزاد مفتوح در دست انتشار دارد. 

«روان‌شناسی سیاست» با طرح نمونه‌هایی، مخاطب را با موقعیت‌هایی عینی و فرضی مواجه می‌کند که شامل مباحث پیچیده اخلاقی و سیاسی است. این اثر، کتابی است که مبانی مفهومی لازم برای مخاطب را متناسب با سرعت تحول درک روان‌شناسی سیاسی بیان می‌کند. 

این اثر با استفاده از چارچوب خلق‌گرایانه - موقعیت‌گرایانه که نگرانی‌های روان‌شناسی اجتماعی و شناختی را موازی با هم پیش می‌برد، بر سازوکارهای تبیینی اصلی نظیر رفتارگرایی، فرمانبرداری، شخصیت، همنوایی گروهی و... برای تحلیل موضوعات مختلفی از رفتار انتخاباتی و نژادپرستی تا تروریسم و روابط بین‌الملل توجه دارد. 

کتاب «روان‌شناسی سیاست» به زودی با شمارگان یک‌هزار نسخه و به قیمت 15 هزار تومان از سوی انتشارات قومس منتشر می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    می خواستم پیشنهاد کنم باتوچه به اهمیت علم سیاست و فقدان کتاب های به روز در این حوزه ، اگر مقدور است چنین آثاری را بیشتر توضیح دهید و یا با مولفان و مترجمان این آثار مصاحبه ای انجام دهید. با تشکر از زحمات بی دریغ شما
  • ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    باید به مترجم و نشر قومس برای انتشار کتاب مهم مایکل راسکین دست مریزاد گفت.
  • ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    کتاب درآمدی بر علم سیاست منتشر شده است یا نه؟ اگر برایتان امکان دارد درمورد آن بیشتر بنویسید
  • ۱۷:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
    من قبلا اسم راسکین را شنیده بودم..اما نمی دونستم کتابش هم ترجمه شده . باید به فال نیک گرفت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها